سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

غفلت تولیدکنندگان صنعت در "تولید چادر" ایران

تولیدکنندگان به خاطر فرسودگی تکنولوژی به دنبال تولید چادر نرفته‌اند و استقبال و تقاضا بسیاری که در این بازار وجود دارد را با بی‌توجهی از دست داده‌اند.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ در صنعت نساجی به خصوص تولید چادر مشکی محل تأمل است و می‌توان گفت: از باب انتقال تکنولوژی مشکلاتی وجود دارد ولی از لحاظ تقاضا، قطعا به نفع تولیدکنندگان است.

وی در رابطه با سرمایه‌گذاری در این زمینه گفت: بخش خصوصی باید به دنبال سرمایه‌گذاری برود و کارخانه تأسیس کند و دولت از لحاظ منابع و تسهیلات تأمین نماید.

وی تأکید کرد: هنگامی که تقاضا و سود وجود دارد،‌ نمی‌توان گفت:‌ دلایل اقتصادی باعث عدم تأسیس کارخانه تولید چادر شده است که کارآفرینان و صنایع نساجی ایران باید پاسخگو باشند.

وی افزود: وقتی عناصر اقتصادی مطرح نیستند باید عدم رویکرد را شخصی تعریف کرد.

** انرژی ارزان دلیل عدم سرمایه‌گذاری

 در ادامه محمدحسین فاتحی کارشناس اقتصادی گفت: به دلیل به صرفه‌ نبودن برای کارخانه‌دارها با آن تکنولوژی فرسوده،‌ تحرکی برای تولید وجود ندارد.

وی ادامه داد: سطح نیروی انسانی و تکنولوژی و فناوری مورد نیاز این صنعت باید گسترش یابد تا فاصله نسبت به کشورهای واردکننده به کشورمان کاهش یابد.

فاتحی افزود: حدود 30 سال است که در این عرصه سرمایه‌گذاری وجود ندارد و دریافت انرژی ارزان به کارخانه‌ها باعث شده،‌ تکنولوژی در صنعت نساجی تغییر نکند.

وی در این خصوص ادامه داد: انرژی گران در کشورهای دیگر بلافاصله باعث شد تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز را تغییر بدهند و صنایع نساجی آنها به سمت تولید با تکنولوژی بالاتر برود.

وی گفت:‌ در صنایع نساجی به خصوص چادر مشکی تقاضا بسیار وجود دارد و در نتیجه سود فراوان برای تولیدکنندگان به همراه دارد و رانت‌هایی که وجود دارد باعث شده سود این صنایع را تأمین کند و تولیدکنندگان به دنبال تولید نروند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقاضا ، تولید ، چادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.