سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

پرستاری ترکيبی از مهر، عطوفت و دانش و مهارت

نامگذاری روز پرستار با تولد حضرت زينب (س) برای اين قشر فداکار مايه مباهات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در آئين گراميداشت روز پرستار ، گفت : دانشگاه در حال حاضر با داشتن 1500 نفر کادر پرستاری، به ازای هرتخت، 2/1 نيروی پرستار در اختيار دارد که نسبت به استان های همجوار در حد متوسط کشوری است .

جلیلی در بحث افزايش ارتقاء بهره وری پرستاران، اين مبحث را دارای محاسن و معايبی دانست و افزود : عليرغم کاستی ها، سعی شده ارتقاء بهره وری پرستاران به نحو احسن انجام گيرد .

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان، نیز در این مراسم  گره خوردن و نامگذاری روز پرستار را با تولد حضرت زينب (س) برای اين قشر فداکار مايه مباهات برشمرد و گفت : پرستار عامل ارتباط تيم سلامت با بيمار و يکی از اعضای اصلی تيم پزشکی است و پذيرش، آماده سازی و حمايت های روحی و روانی از بيمار نيز بر عهده اوست .

بيگلری پرستاری را ترکيبی از مهر، عطوفت و دانش و مهارت برشمرد و توجه و اهتمام پرستاران را در رعايت مهربانی، ايثار و فداکاری حائز اهميت دانست و به لحاظ جايگاه مطمئن و مورد اعتماد پرستاران در نگاه بيماران، بر رعايت اصول اخلاقی و شرايط بيماران تاکيد نمود .

وی با اشاره به مهجور ماندن جايگاه پرستاری در نظام سلامت، اظهار اميدواری نمود، پرستاران در آينده شاهد دستيابی به جايگاه واقعی خود باشند .

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در پايان از پرستاران در خواست کرد : عليرغم تمام کاستی ها، مشقت ها و مظلوم واقع شدن ها لبخند و مهربانی را هنگام حضور بر بالين بيماران فراموش نکنند /س.


برچسب ها: پرستاری ، مهر ، عطوفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.