سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

توليد نهال مرغوب در فارس

افزون بر یک میلیون و900 هزار اصله نهال مرغوب و استاندارد را بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات کشاورزی در فارس تولید و شماره گذاری کرده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ استان فارس ، مقام نخست پرورش نهال سالم را در کشور دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این نهال ها شامل مرکبات، میوه های هسته دار، دانه دار، زیتون ، انار ، انجیر و گردو هستند که تولید و به سراسر کشور فرستاده می شود.

شریفی ادامه داد: شهرستان های نیریز ، جهرم و شیراز از عمده ترین مراکز تولید نهال سالم در استان فارس هستند.

به بار نشستن 2 تا 3 سال زودتر از نهال های معمولی و کیفیت بالای محصول از ویژگی های نهال سالم است.

شناسنامه نهال های سالم حاوی اطلاعاتی از قبیل رقم و نژاد نهال و تایید سلامت نهال است. وی گفت: اکنون تعداد 48 نهالستان در13 شهر و سه بخش میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری مرکبات ، زیتون ، انجیر ، انار و خرما سردسیری و خشک انگور ، پسته ، بادام ، گردو پیوندی ، زردآلو ، هلو و شلیل ، آلو ، گوجه و سیب و گل و گیاهان دارویی و زینتی آویشن ، نعنا فلفلی ، رزماری (اکلیل کوهی) مریم گلی ، اسطوخودوس ، لاوند و گل محمدی مورد نظارت مداوم و تائید قرار داده و استان فارس را به عنوان اولین تولید کننده بین استان‌های کشور معرفی کنند.

نهال سالم از اجزای یک گیاه مثل برگ ، ساقه و ریشه در محیط آزمایشگاهی عاری از عوامل بیماری زا پرورش می یابد و پس از یک تا 3 سال با شرایط گلخانه ای تطبیق داده می شود و پس از قرار دادن شناسنامه این نهال روی آن روانه بازار می شود./س

 

برچسب ها: تولید ، نهال ، مرغوب ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.