سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"جان کری" کی يف را ترک کرد/ دیدار "کری" با همتايان انگليسی و اوکراينی خود

‌وزیر امور خارجه آمریکا کی یف پایتخت اوکراین را ترک کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ جان کری امروز چهارم مارس 2014، سفری کوتاه به اوکراین انجام داد و در آن با برخی مقامات جدید این کشور دیدار و گفت وگو کرد. او در این دیدار بر حمایت آمریکا از اوکراین و حق مردم این کشور در تأیین سرنوشت خود تأکید کرد.
جان کری در روزهای پنجم و ششم مارس به پاریس و رم سفر خواهد کرد تا در کنفرانس هایی با موضوعات لبنان و لیبی شرکت کند.

سفارت آمریکا در پاریس سه شنبه شب اعلام کرد وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با همتایان انگلیسی و اوکراینی خود در پاریس گفتگو می کند.

این سفارت در بیانیه ای افزود ، جان کری صبح چهارشنبه با همتایان انگلیسی و اوکراینی خود در پاریس پایتخت فرانسه دیدار می کند.
در این بیانیه آمده است وزیران امور خارجه آمریکا ، انگلیس و اوکراین بعد از این نشست سه جانبه در نشست خبری مشترکی نیز شرکت می کنند ولی قرار نیست به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.
یک منبع دیپلمات اوکراینی گفت: « وزیر امور خارجه اوکراین روز چهارشنبه برای رایزنی با مقامات فرانسه و دیدار سه جانبه با همتایان آمریکایی و انگلیسی خود در پاریس خواهد بود.»

کری سه شنبه شب به دیدار از کیف پایان داد و روز چهارشنبه در ناهار کاری درباره لبنان در کاخ الیزه شرکت می کند.
میشل سلیمان رییس جمهور لبنان و وزیران امور خارجه کشورهای قدرتمند بین المللی نیز بنا به درخواست فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در این نشست شرکت می کنند.

، کری در این نشست با سرگئی لاوروف همتای روسی خود نیز دیدار خواهد کرد و این نخستین دیدار دو جانبه از زمان سلطه مسکو در پایان هفته گذشته بر شبه جزیره کریمه اوکراین است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.