سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس جنبش اسلامی فلسطين به زندان محکوم شد

دادگاهی در ر‍ژیم صهیونیستی رئیس جنبش اسلامی فلسطین را به دلیل سخنرانی وی در سال 2007 به هشت ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره عربی؛  دادگاهی در اسرائیل شیخ رائد صلاح در سرزمین های اشغالی را به هشت ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

این حکم علیه شیخ رائد صلاح در رابطه با اتهام تحریک به خشونت در سخنرانی خود در سال 2007 که گفته بود، اسرائیل با اشغال قدس و مسجد الاقصی روبه زوال است صادر شده است.

وکلای شیخ رائد صلاح درباره حکم دادگاه اسرائیل گفته اند که حکم هشت ماه زندان شیخ رائد صلاح بلافاصله قابل اجرا نیست و این احتمال وجود دارد که درباره این حکم درخواست تجدید نظر شود.

الیاس کرام خبرنگار این شبکه از قدس گفت: واقعیت این که شیخ رائد صلاح حکم دادگاه را با خوشحالی دریافت وتاکید کرد این حکم به اندازه سر سوزنی او و جنبش اسلامی فلسطین را از ادامه مواضع خود بازنخواهد گذاشت.
وی افزود: تصمیم و اراده او برای دفاع از مسجد الاقصی، قدس و سرزمین فلسطین خستگی ناپذیر است.

واقعیت این است که جلسه دادگاه بسیار کوتاه و در مدت چند دقیقه به اتمام رسید، زیرا این دادگاه اسرائیلی چند ماه پیش فعالیت های شیخ رائد صلاح را در این باره محکوم کرده بود.
از طرف دیگر وکلای شیخ رائد صلاح با درخواست تجدید نظر به این دادگاه اسرائیلی اجرای چنین حکمی را تا زمان صدور حکم نهایی به تعویق انداختند.
شیخ رائد صلاح به خبرنگار الجزیره درباره حکم صادره از سوی دادگاه اسرائیلی گفت: واقعیت این است که صدور چنین حکمی به معنای برخورد و محاکمه جنبش اسلامی فلسطین است.

وی افزود: واقعیت این است که ما با جانمان از قدس و مسجد الاقصی دفاع می کنیم، اسرائیلی ها از گفتمان مقاومت به شدت هراس دارند.
شیخ رائد صلاح در ادامه گفت: قاضی اسرائیلی قصد دارد، آیات قرآن مجید و مضامین تربیتی اسلامی ، فلسطینی را در دادگاه محکوم کند.

وی درباره حکم دادگاه گفت: من با شنیدن حکم دادگاه خرسند شدم و هم اکنون زیباترین لحظات عمرم را می گذرانم، زیرا احساس می کنم، که ظلم اسرائیلی ها به شدت اوج گرفته است و موضوع موجب خواهد شد، بزودی دچار فروپاشی شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.