سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمود عباس خواستار توقف شهرک‌سازی‌ها به منظور ادامه مذاکرات

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توقف شهرک سازی و آزادی اسرای فلسطینی دیگر را برای تمدید مذاکرات با رژیم صهیونیستی بعد از ماه آوریل خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه توقف شهرک سازی و آزادی اسرای فلسطینی دیگر را برای تمدید مذاکرات با رژیم صهیونیستی بعد از ماه آوریل خواستار شد.

منابع موثق اعلام کردند محمود عباس این اظهارات را دوشنبه شب هنگام دیدار با "زهاوا گال اون"، رئیس حزب چپ‌گرا و مخالف مرتس اسرائیل بعد از انتشار آماری مبنی بر بیش از دو برابر شدن شهرک سازی در کرانه باختری در سال 2013 بیان کرد.

محمد المدنی از اعضای کمیته مرکزی فتح، جنبش تحت رهبری محمود عباس اعلام کرد او در این دیدار گفت: با توجه به ادامه شهرک سازی ما نمی توانیم به مذاکره ادامه دهیم .

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر گال اون منتشر کرد، محمود عباس همچنین آزادی اسرای دیگر را بعد از گروه آتی شامل زنان، جوانان و زندانیان اداری ( بدون محاکمه ) خواستار شد .

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل آخر ژوئیه هنگام از سر گیری مذاکرات صلح اسرائیل - فلسطین با ابتکار جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا آزادی 104 اسیر فلسطینی را در چهار نوبت پذیرفته بود.

آخرین گروه از آنها قرار است 29 مارس آزاد شوند.
بر اساس این بیانیه، عباس همچنین گفت:  در صورتی که در چارچوبی ( که قرار است آمریکا به دو طرف ارائه کند ) به مسائل اساسی پاسخ داده نشود ما تمدید مذاکرات را نخواهیم پذیرفت و به سازمان های بین المللی مراجعه خواهیم کرد.

یووال اشتاینیتز، وزیر روابط بین الملل اسرائیل که از نزدیکان نتانیاهو است در پاسخ به سئوال رادیو دولتی اسرائیل درباره این درخواست ها اعلام کرد این موضوع در دستور کار نیست.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.