سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد خاخام یهودی از حمایت گسترده آمریکا از رژیم صهیونیستی

خاخام یهودی در یک مصاحبه تلویزیونی حمایت گسترده آمریکا از رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ خاخام داووید ویس از فعالان جنبش ضدصهیونیسم بین الملل در گفتگو با این شبکه از نیویورک گفت:« جان کری وزیر امورخارجه آمریکا شب گذشته در نشست سالانه کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل موسوم به ایپک حاضر شد و سخنرانی کرد. باید توجه داشت که گروه ایپک نماینده یهودیان آمریکا نیست. یهودیان مخالف اسرائیل و دولت یهودی هستند. اسرائیل آموزه های قوم یهود را تحریف کرده است و می خواهد خودش را نماینده یهودیان جهان معرفی کند حال آنکه اینطور نیست. یهودیان پیرو تعالیم یهودیت هستند که بر اطاعت از خداوند و پرهیز از ظلم تاکید دارد. اسرائیل فقط محصول جریانی ملی گرا  و تعدی درمقابل خداوند متعال است. هرگز خداوند به ملتی اجازه کشتار و ظلم و ستم علیه دیگران را نمی دهد. 

این درحالی است که اسرائیل به کشتار و ظلم علیه فلسطینی ها مبادرت کرده و آنها را از سرزمینهایشان بیرون رانده است. اسرائیل محصول جریان صهیونیسم است. یهودیان جهان با موجودیت اسرائیل و اقدامات و جنایتهایی که مرتکب می شود مخالف هستند. با این کارنامه اسرائیل، چرا آمریکا باید از اسرائیل حمایت کند؟ متاسفانه بسیاری از مقامات دولتهای غربی تسلیم فشارهای صهیونیسم و لابی صهیونیستی شده اند.»

وی در ادامه افزود:« نباید بخاطر وضع یهودیان در ماجرای هولوکاست از اسرائیل حمایت کرد. اگر جهانیان واقعا دلشان برای یهودیان ماجرای هولوکاست می سوزد نباید از اسرائیل پشتیبانی کنند. ما اجداد خودمان را در این ماجرا از دست دادیم اما این ماجرا هیچ ارتباطی با این ندارد که اسرائیل بخواهد مدعی حقوق یهودیان باشد. اسرائیل حکومتی غیرقانونی و برخلاف تعالیم یهود است. براساس آموزه های یهودیت، تشکیل دولت یهودی سبب خشم شدید خداوند می شود.»

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.