سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا شرايط جديد در ايران خبر خوبی براي "بوئينگ و جنرال الکتريک" محسوب می‌شود؟

آنتی‌وار در مقاله ای به تبیین اهمییت بازار هواپیمایی ایران برای شرکت های بوئینگ و جنرال الکتریک پرداخته و از دورخیز و تلاش آنها برای عقد قرارداد های بزرگ با ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "جیسون دیتز" تحلیلگر آنتی وار در گزارشی نوشت: از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال (1357)1979 ، دیگر شرکت های آمریکایی در ایران مورد استقبال قرار نگرفتند. اما این دوران ممکن است  رو به پایان باشد.

این گزارش می‌افزاید: از زمان توافق هسته‌ای موقت با ایران در ماه نوامبر، که از ژانویه 20 به اجرا در آمد، چشم انداز بهبود کامل روابط با ایران ، بطور قابل توجهی افزایش یافته است. شرکت های اروپایی هیئت های نمایندگی خود را به ایران فرستاده اند ، که شکایت دولت اوباما را به دنبال داشته است. با این وجود ، شرکت های ایالات متحده راه آنها را در پیش گرفته اند و از آنها پیروی می کنند.

*** پرواز به آسمان ایران
اخیرا ، فاش شد که دو شرکت بوئینگ و جنرال الکتریک برای دریافت مجوز  صادرات به ایران اقدام کرده و فرم‌های مربوطه را  پر کرده اند. در حال حاضر، آنها  فقط به دنبال  کسب مجوز برای صدور  قطعات یدکی  جت های  مسافربری به ایران هستند.

جنرال الکتریک تلاش خود  برای صادرات قطعات هواپیما به ایران را به عنوان یک مسئله ایمنی نشان داده و می گوید قطعات جت برای حفظ امنیت پرواز هواپیماهای غیر نظامی لازم و ضروری است. در تلاش برای جلب رضایت منتقدان اجتناب ناپذیر چنین معامله ای، آنها حتی وعده کرده اند سود  حاصل از هر گونه معاملات کوتاه مدت با ایران را به موسسه خیریه اهدا کنند.


*** رشد نهایی بازار
 تحلیلگر انتی وار می گوید این مسئله ممکن است مانند یک کار خیریه ساده به نظر برسد، اما این طور نیست. ایران روابط خود با جامعه بین المللی دوباره بازسازی کرده است. ایران ایرو دیگر شرکت های هواپیمایی نه تنها می تواند ناوگان مسن خود را تعویض کنند ، بلکه برای یک کشور 80 میلیون نفری غنی از نفت ناوگان هواپیمایی مدرن خواهند خرید.برای هرکسی که بتواند این کار را بکند این تجارت بسیار بزرگی است. این رقم چقدر است؟ در نمایشگاه هوایی دبی در ماه نوامبر ، مدیران ایرانی حاضر در نمایشگاه به طور آشکار در مورد " ریخت و پاش در خرید" به محض برداشته شدن تحریم ها صحبت می کردند، و مقامات ایران گفته اند  ممکن است در نهایت  بین 250تا 400 جت مسافربری سفارش داده شود.

ارسال این قطعات یدکی جت به ایران، ژست حسن نیت بزرگی برای شرکت ها خواهد بود، وحتی اگر خود فروش قطعات هیچ  تاثیری برای شرکت نداشته باشد یا کمی تاثیر کمی داشته باشد ، اما اگر( و وقتی که )آن سفارش های بزرگ عملی شود این اقدام به راحتی می تواند شرکت های مذکور را  در اولویت اول قراردهد.

بوئینگ و ایرباس سخت در تلاشند تا از این محل بیشترین بهره را ببرند.  شرکت بوئینگ به طور منطقی سهام خود را در سطح فعلی قیمت گذاری کرده است .اما برعکس شرکت ایرباس دست به کار ریسکی زده و در تخمین سود خود 5 درصد افزایش داده، قرارداد با ایران –در صورت نهایی شدن-  می تواند این قیمت‌ها را توجیه کند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.