سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب طرح تسهیل اعطای تابعیت به افراد روسی زبان

قانون‌گذاری دولت روسیه روز سه شنبه طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن، "اداره مهاجرت فدراسیون روسیه" قوانین اعطای شهروندی را به اتباع خارجی روسی زبان تسهیل خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری ایتار تاس، کمیته قانون‌گذاری دولت روسیه روز سه شنبه طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن، "اداره مهاجرت فدراسیون روسیه" قوانین اعطای شهروندی را به اتباع خارجی روسی زبان تسهیل خواهد کرد.

کابینه روسیه از طریق پایگاه اینترنتی خود در این باره اعلام کرد: موضوع این طرح، تسهیل قوانین اعطای شهروندی روسی به اتباع خارجی و افراد فاقد تابعیت است که زبان آنها روسی است. در صورتی که این افراد، تابعیت کنونی خود را ترک کنند یا فاقد تابعیت یک کشور خارجی باشند، می‌توانند درخواست تابعیت روسی کنند.

 این طرح شامل افرادی میشود که روسی زبان هستند؛ بدین معنا که افرادی که در خانواده، جامعه محل سکونت یا مناطق روس زبان زندگی می‌کنند یا اجداد آنها روسی زبان بودند و آنها نیز قادر به تکلم به این زبان هستند، و همچنین افرادی که قبلا به صورت دائم در روسیه مقیم بوده‌اند می‌توانند مشمول این طرح شوند.

از دیگر افرادی که می‌توانند بر اساس این طرح درخواست تابعیت روسی کنند، اتباع کشورهایی هستند که پیشتر تحت سلطه امپراطوری روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده اند. این درخواست تابعیت تنها زمانی قابل بررسی خواهد بود که درخواست کننده، تابعیت کنونی خود را ترک کند.

بر اساس این طرح، ملاک تعیین روسی زبان بودن افراد، نظر کمیته ویژه ای است که مسئول بررسی توانایی سخن گفتن درخواست کنندگان خواهد بود.

در این طرح پیش بینی شده است به درخواست تابعیت افراد ظرف مدت سه ماه پاسخ داده شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.