سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

محیط زیست قزوین آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

معاون فنی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: به منظور اطلاع رسانی و آشنایی بیشتر مردم با زیستگاهها، مناطق دیدنی و تفرجگاههای استان محیط زیست قزوین آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است .

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

ˈسیاوش شمسی پورˈ روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی که با حضور معاونین، کارشناسان، روسای ادارات محیط زیست شهرستان ها و مسوولین ستادی در محل این اداره کل برگزار شد، گفت : در راستای اطلاع رسانی و آشنایی مردم با زیستگاهها، مناطق دیدنی و تفرجگاههای استان، مفاهیم محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن، بروشورهایی تدوین و در مراکز و کمپ های ویژه در ایام نوروز در بین گردشگران توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: با هماهنگی مدیریت پسماند شهرداری قزوین و شهرداری های مراکز شهرستان ها در مسیرهای پرتردد تفرجگاهی مخازن زباله تعبیه و همچنین در روز انس با طبیعت کیسه های زباله در بین مردم توزیع می شود.

شمسی پور با اشاره به اقدامات و هماهنگی ها به منظور جلوگیری از خرید و فروش جانوران وحشی در سطح استان، تاکید کرد: یگان حفاظت اداره کل با همکاری نیروی انتظامی و دامپزشکی استان تدابیر لازم جهت برخورد با متخلفین به اجرا خواهد گذاشت.

معاون فنی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: در راستای معرفی گونه های جانوری و زیستگاه های استان در ایام تعطیلات نوروزی(تا 15 فروردین) موزه تاریخ طبیعی شهر محمدیه به صورت تمام وقت جهت بازدید علاقمندان باز خواهد بود.

وی، همچنین از واحدهای شهرستانی و محیط بانی ها درخواست کرد؛ با هماهنگی بخشداری و شهرداری ها نسبت به پاکسازی مناطق آلوده به زباله قبل از آغاز سال نو اقدام کنند.

شمسی پور یادآور شد: با توجه به گستره اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما جهت تنویر افکار عمومی و آگاه سازی مردم تیزرهایی با مضامین زیست محیطی تاثیر گذار تهیه و از طریق این رسانه پخش خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.