سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مصوبه معافیت مالیاتی برخی واحدهای صنعتی ابلاغ شد/ فرصت 6ماهه به صاحبان واحدهای صنعتی

معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداران تهران از معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی و صنفی که به شهرک‌های صنعتی مصوب منتقل شده‌اند ، خبر داد.

نعمت‌الله ترکی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: انتقال واحدهای صنفی یا صنعتی از شهر تهران به عنوان صنایع آلاینده از سنوات پیش پیگیری می‌شد در سال 1366 یک مصوبه در دستورکار دولت و مجلس مبنی بر انتقال واحدهای تولیدی صنعتی آلاینده از شهرستان یا شهرهای بزرگ مثل تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این مصوبه مقرر شده بود واحدهای صنعتی که ظرفیت تولیدی دارند اگر خود درخواست کنند که به شعاع 120کیلومتری شهر تهران یا به شهرک‌های صنعتی مصوب منتقل شوند ازمالیات معاف خواهند شد و مدت زمانی که مشخص شده ده ساله بود و در آن سال‌ها بعضی از واحدها پیگیری کردند و منتقل شدند.

ترکی اذعان کرد: این طرح نیاز به اصلاحاتی داشت که خوشبختانه با توجه به رویکرد مثبت دولت در بخش خدمت‌رسانی در حوزه‌های صنعتی اخیراً یک مصوبه و اصلاحیه‌ای در بند ماده 138 قانون‌های مالیاتی مستقیم صورت گرفته است که در این اصلاحیه مقرر شد کلیه واحدهای تولیدی که دارای پروانه رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند و اگر تا قبل از تاریخ 21/12/91 از کلانشهرها به شهرک‌های صنعتی مصوب منتقل شده باشند معاف از مالیات شوند.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با مسئولان دستگاه‌های مربوطه در حوزه امور مالیاتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران داشتیم مصوبه را ابلاغ کردیم و از همین امروز قابلیت اجرایی دارد لذا از کلیه واحدها که مشمول این قانون می‌شوند در خواست می‌کنیم که سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند و پرونده‌ها بررسی می‌شود و اگر پروانه رسمی داشته باشند قطعاً طی مکاتبات با حوزه مالیاتی استان، معاف از مالیات خواهند شد.

ترکی در پایان یادآور شد: صاحبان واحدهای صنعتی حتماً از این فرصت 6ماهه که به استناد این قانون داده‌اند استفاده کنند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: مصوبه ، معافیت ، مالیاتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.