سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جنگلها؛

هفت هزار گونه گیاه دارویی و صنعتی داریم

رئيس سازمان جنگلها ، مراتع و آبخيزداري کشور با اعلام اينکه هفت هزار گونه گياه دارويي و صنعتي داريم ، گفت : مصرف چوب در کشور سالانه پنج و نيم ميليون مترمکعب است که سه و نيم ميليون مترمکعب وارد مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ خداکرم جلالي در جمع خبرنگاران گفت: در کشور هشت هزار گونه گياهي وجود دارد که هفت هزار گونه آن دارويي و صنعتي است.
 
وي افزود: طرح ملي توسعه گياهان دارويي در حال اجراست که  اشتغالزايي خوبي دارد و هم از تخريب محيط طبيعي جلوگيري مي شود. 

جلالي به برنامه هاي هفته منابع طبيعي و آبخيزداري اشاره کرد و گفت: پانزدهم اسفند روز درختکاري ، روز دوم - سنت الهي و سيره معصومين (ع) ، روز سوم - بسيج سازندگي ، طبيعت گردي و همياران طبيعت است و روز چهارم - جوامع محلي ، سازمانهاي مردم نهاد ، تشکلهاي مردمي ، روز پنجم - آموزش و پژوهش و تحقيقات روز ششم - رسانه و ارتقاي فرهنگي و روز هفتم نيز قانون و حفاظت پايدار نامگذاري شده  است.

جلالي گفت: 12 ميليون هکتار جنگل داريم که دو ميليون هکتار در شمال کشور است و بهره برداري از يک ميليون هکتار درختان آفت زده ، آسيب ديده و خشک شده در حال انجام است.

رئيس سازمان جنگلها ، مراتع و آبخيزداري کشور در باره برخي تصرفهاي غير قانوني گفت: جلوگيري از تصرف منابع طبيعي به شدت پيگيري مي شود.

جلالي همچنين گفت: سالانه به طور ميانگين 150 هزار هکتار از جنگل هاي کشور دچار آتش سوزي مي شود. 
انتهای پیام/

برچسب ها: زمین ، هکتار ، دارو ، سازمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.