سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه هرمزگان خبر داد

راه اندازی رشته ادبیات فارسی در سه مقطع تحصیلی دانشگاه هرمزگان

با توجه به سابقه طولانی رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه هرمزگان، این رشته در سه مقطع تحصیلی راه اندازی شده است.

احمد نوحه گر رییس دانشگاه هرمزگان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: رشته زبان و ادبیات فارسی از اولین رشته‌هایی است که در این دانشگاه راه اندازی شده است و درحال حاضر در سه مقطع تحصیلی در این رشته پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد که مقطع دکتری این رشته طی دو سال گذشته راه اندازی شده است.

وی افزود: رشته ادبیات کودک و نوجوان رشته جدیدی است که دانشگاه هرمزگان در راه اندازی و تاسیس این رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد جزء دانشگاه‌های پیشتاز کشور بوده است.

نوحه گر با اشاره به روند رو به رشد کشور در حوزه تولید علم اظهار داشت: تولید علمی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای کشور طی سال‌های اخیر است و توجه به این حوزه موجب افزایش قدرت و تولید ثروت در کشور می‌شود. چنانچه ایران سرشار از مباحث فرهنگی است که خمیرمایه این تمدن بی‌شک ادبیات فارسی بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه زبان فارسی یک مولفه و الگو است، تصریح کرد: زبان و ادبیات فارسی بسیاری از اقوام و گروه‌ها را به خود جذب کرده است و موجب ملت شدن ایران اسلامی شده است.

نوحه گر در ادامه گفت: فرهنگ غنی ایران توام با فرهنگ اسلام است و این امر موجب افزایش غنای فرهنگی شده است و بسیاری از تهاجمات را دفع کرده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل وحدت در کشور وجود زبان و ادبیات فارسی است براین اساس باید زبان و ادبیات فارسی از جایگاه والایی میان برنامه نویسان و صاحب نظران برخوردار باشد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.