سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از برگزیدگان بسیجی فرهنگیان:

سند تحول، فرصتی برای آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش در تجلیل از برگزیدگان بسیجی فرهنگیان، بسیج فرهنگیان را کمک به آموزش و پرورش و سند تحول را فرصتی برای آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فانی در دهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان برگزیده بسیجی در ابتدا شهید رجایی و باهنر را الگوی آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: نکته اول این است که بعضی از مشکلات و مسائل ما رفتاری است. ما روش‌های ساختاری می‌خواهیم که مشکلات را حل کنیم به همین دلیل است که تلاش می‌کنیم.
 
وی افزود: در سند تحول بنیادین ما از بندی شروع کردیم که به ساختار مربوط می‌شد یعنی همان 6-3-3 در حالیکه 6-3-3 بخش مختصری از سند تحول است و بیشتر ساختار نظام آموزشی دارد درحالیکه در حوزه روش‌ها و برنامه‌ها خیلی کار داریم و قبل از وارد ساختار باید به آنها بپردازیم.
 
وی افزود: ما در حل مساله باید ابتدا آن را بشناسیم چنانچه با شناخت مشکلات حل می‌شود.
 
فانی در ادامه عنوان کرد: بسیج فرهنگیان با این حرکتی که آغاز کرده به کمک آموزش و پرورش آمده و کسانی که این کار را در حوزه علمی و پژوهشی کرده‌اند کمک خوبی شده است.
 
وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: بسیجیان فرهنگیان ما با این کار تلاش می‌کند که در حوزه‌های مسئله شناسی و آسیب شناسی ارائه راه‌حل‌های پیشنهادی ورود کرده که اگر دقیق و علمی و اصولی باشد مورد بهره برداری در آموزش و پرورش خواهد بود.
 
فانی سپس به مساله آموزش تربیتی اشاره کرد و گفت: در شورای علمی پژوهشی در حوزه تربیتی فرهنگی هنری تلاش کرده‌اند که اگر خروجی خوبی داشته باشد می‌توان از آن بهره برد.

وی با اشاره به اینکه بسیج فرهنگیان باید وظایف فرهنگیان را بررسی کند گفت: وظایف فرهنگیان را خوب است که بسیج فرهنگیان بررسی کند اینکه چه انتظاری از معلم داریم و بسیج فرهنگیان چیست و چه کاری باید انجام دهد.
 
فانی اظهار کرد: شاید در این جشنواره سال آینده فعالیت‌های جدیدتری شاهد باشیم و خروجی‌های این جشنواره بیشتر از امروز مورد استفاده آموزش و پرورش قرار گیرد.
 
*سند تحول نیاز به نقشه راه دارد
 
وزیر آموزش و پرورش  در ادامه سند تحول سند بالادستی برای آموزش و پرورش و یک فرصت برای امروز آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: همانطور که امام ما فرمودند سند تحول نیاز به یک نقشه راه دارد این جمله ایشان جمله کلیدی و مهم است و هر کار تحولی اگر بخواهد انجام شود سه مرحله باید طی کند، مرحله اول تولید و تصویب سند است که این سند در سال 90 تصویب و ابلاغ شد . مرحله سوم اجرای سند است که خواسته همه جامعه است اما قبل از مرحله سوم مرحله دومی وجود دارد که تدوین نقشه راه است یعنی اگر بخواهیم این سند اجرا شود چه تمهیدات و مقدماتی دارد و چه آیین نامه‌هایی باید اجرا شود.
 
وی تصریح کرد: از همان روزهای اول که به این وزارت خانه آمدم دستور تدوین نقشه راه را دادم که اگر تدوین شد به سمت اجرا می‌رویم اما ظرف دو سه ماه آماده نمی‌شود چون کار زیادی می‌برد و امیدواریم در دولت یازدهم اجرای سند با اصولی علمی را شاهد باشیم.
 
همچنین رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در دهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان برگزیده بسیجی گفت: ما توانستیم در عرصه علمی کار را از اردیبهشت سال 92 آغاز و مقدمات را فراهم کنیم و در آخر شهریور ابلاغ به استان‌ها شد که از اول مهر کار تهیه آثار آغاز شده کارهایی اجرایی را انجام دادیم.
 
وی افزود: 4هزار و 500 اثر در حوزه علمی از مجموعه کشور جمع آوری شد که از مجموعه داوری شده 450 اثر به کشور راه یافت و از بین آنها با داوری مجدد برگزیدگان انتخاب شد.
 
رمضانیان در ادامه عنوان کرد: در زمینه وبلاگ نویسی دو حوزه داشتیم بحث علمی پژوهشی و فرهنگی و مذهبی بیش از 800 وبلاگ نویسی با ما مرتبط شد وبا هم کار می‌کنیم تا با اهداف مورد نظر پیش رود.
 
وی افزود: در زمینه فرهنگی 6 رشته از جمله فیلم نامه نویسی، شعر، کاریکاتور و... در دستور کار قرار گرفت.
 
رئیس سازمان بسیجیان فرهنگیان به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: اهدافی که در قالب جشنواره داشتیم متنوع و چند جانبه بود و صرف رسیدن به محصول نبود اگرچه جزو اهداف ما بود.
 
رمضانیان تصریح کرد: توانمندسازی افراد و کسانی که بسیجی هستند هرچه بیشتر قابلیت حاصل کنند جزو اهداف ما است و احساس ما این است که حضور قابل توجهی وجود دارد نه تنها براساس تاکید دوستان کمیته علمی و کمیته داوری چند نکته مطرح شد که کمیته داوری برای توسعه این کار مجمع جامع علمی فرهنگیان از لحاظ توانمندسازی علمی کار بیشتری در این خصوص صورت گیرد که از افراد به لحاظ علمی و پژوهشی تقویت شوند.

گفتنی است، در این جشنواره از 20 نفر از برگزیدگان بسیجی در زمینه آثار علمی و فرهنگی هنری قدر قلم در فضای مجازی  و وبلاگ نویسی فعالیت داشتند تجلیل شد.
 
انتهای‌پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.