سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیری تأكید كرد

لزوم آسیب‌شناسی عدم اجرای طرح‌های مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات‌ و‌ فناوری

معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم آسیب‌شناسی و بررسی دلایل عدم اجرای برخی طرح‌ها تأكید كرد و گفت: باید بررسی دقیقی صورت گیرد كه به چه علت منابع مورد نیاز طرح‌های مصوب تأمین نشده و طرح‌ها به مرحله اجرا نرسیده‌اند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر روز دوشنبه در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) اظهار داشت: طرح‌هایی باید در شورا به تصویب برسند كه از شرایط و ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و از نظر درجه اهمیت برای كشور، دارای اولویت باشند تا برای تأمین اعتبار با محدودیت مواجه نشوند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین دریافت نظرات كارشناسی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور قبل از تصویب طرح‌های پیشنهادی را امری ضروری و مهم دانست و افزود: لازم است معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور پیش از نهایی و تصویب شدن طرح‌ها، بررسی‌های لازم را انجام دهد تا به هنگام درخواست منابع و اعتبار مورد نیاز اجرای آنها، مشكل و مانعی ایجاد نشود.

در این جلسه كه علاوه بر رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزرای علوم، ‌تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، برخی روسای دانشگاه‌ها و فرهنگستان‌ها نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای قانون حمایت از تأسیس موسسات و شركت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌ها ارائه شد.

دبیركل شورای عالی عتف نیز در این نشست ضمن بیان توضیحاتی پیرامون تاریخچه، سوابق و ساختار شورا، گزارشی درخصوص آخرین وضعیت طرح‌های كلان ملی مصوب شورای عالی عتف و تصویب سیاست‌ها و راهكارهای لازم برای تقویت و تداوم طرح‌ها ارائه كرد.

دلایل عدم اجرای برخی طرح‌ها از موضوعاتی بود كه در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و پیشنهادات مختلف، تصمیماتی جهت رفع موانع پیش روی اجرای طرح‌های مصوب شورای عتف اتخاذ گردید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.