سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشريح دستورکار نشست شورای حکام آژانس توسط رضا نجفی

نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره دستور کار نشست شورای حکام که از روز دوشنبه در وین آغاز شد،گفت: موضوعات مختلفی در این نشست بررسی خواهد شد اما تمرکز آن بیشتر بر ابعاد ایمنی هسته ای است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ رضا نجفی نماینده ایران در آژانس افزود: با توجه به حادثه نیروگاه فوکوشیمای ژاپن، اقداماتی که آژانس در همکاری با ژاپن برای بررسی ابعاد این حادثه و همچنین راههای جلوگیری از حوادث احتمالی در آینده اتخاذ خواهد کرد، بررسی می شود.

نماینده کشورمان در آژانس درباره دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست گفت: یکی از موضوعات نشست شورای حکام اژانس، اجرای پادمان در جمهوری اسلامی ایران است.

نجفی با بیان این که یوکیا آمانو مدیرکل آژانس در سخنرانی امروز خود علاوه بر موضوع ایمنی هسته ای به موضوع اجرای پادمان در ایران اشاره کرد افزود:
اشاره وی به همکاری های ایران با آژانس، اجرای شش اقدام عملی اولیه و همچنین توافق برای اجرای هفت اقدام عملی دیگر است. آمانو در این حال در خصوص اجرای اقدامات مرتبط هسته ای در جمهوری اسلامی ایران طبق توافق ژنو و نظارتی که آژانس بر اجرای این اقدامات دارد و تاییدی که آژانس ارائه کرده است، اشاره کرد.

نجفی با اشاره به بیانیه امروز مدیرکل آژانس درباره برنامه هسته ای کشورمان گفت: از نکات قابل توجه بیانیه امانو می توان به تاکید وی بر همکاری کشورمان با آژانس و گام های مثبت ایران برای حرکت به جلو اشاره کرد.

نماینده ایران در آژانس افزود: به نظر می رسد که این جلسه شورای حکام اژانس تاییدی بر اقدامات آژانس و فضای مثبتی که ایجاد شده است و انتظار می رود که اکثریت اعضا از این مسیر که مثبت و پیشرفت به سمت جلو توصیف شده است حمایت کنند.
وی افزود: در این نشست جمهوری اسلامی ایران هم بعنوان رئیس جنبش غیرمتعهدها دو سخنرانی خواهد داشت که نخست در حمایت ازبرنامه هسته ای کشورمان و بعدی در حمایت از سوریه و اجرای پادمان در سوریه است. البته سخنرانی هم از جایگاه ملی خواهیم داشت که مواضع ملی خود را تشریح خواهیم کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.