سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار کتاب جامع انیمیشن ایران برای اولین بار در ایران

لیلا خلیل زاده گفت: برای اولین بار در ایران کتابی به عنوان مرجع انیمیشن که شامل تمامی آثار منتشر شده در این زمینه است در حال آماده سازی برای چاپ است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری، "لیلا خلیل زاده" در گفت و گو با روابط عمومی مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: حدود دو سال پیش زیر نظر موسسه پیلبان نگارش "کتاب شناسی انیمیشن ایران و جهان" را آغاز کردم اما بعد از گذشت مدتی نشریه تعطیل شد، از آنجایی که دیدم این اثر، کتاب مفیدی در زمینه انیمیشن خواهد بود، بنابراین به سراغ مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری آمدم و اکنون این اثر به همت این مرکز در حال آماده سازی برای چاپ  و در مرحله صفحه آرایی است.

وی که پیش از این هم مقالاتی را در سینمای کودک و نوجوان و همچنین انیمیشن به نگارش در آورده است، سپس خاطرنشان کرد: این اثر در واقع یک راهنما و مرجع برای تمام کسانی است که می خواهند در زمینه انیمیشن تحقیق داشته باشند. به خصوص دانشجویانی که به دنبال منبع و مرجع در زمینه انیمیشن هستند، می توانند به این کتاب رجوع کنند.
 
خلیل زاده با اشاره به اینکه "کتاب شناسی انیمیشن ایران و جهان" شامل تمام کتاب هایی است که به زبان فارسی از دهه 50 تا به امروز در زمینه انیمیشن در ایران به نگارش در آمده و منتشر شده است، گفت: همچنین کتاب های ترجمه شده به زبان فارسی در زمینه انیمیشن هم در این کتاب آمده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر یکسری آثار ترجمه نشده که در سطح دنیا چاپ شده اند را به زبان انگلیسی در این کتاب آورده‌ام. البته از آنجایی که تعداد این آثار زیاد بود مجبور به گزینش شدم. طراحی کاراکتر،‌ تاریخ انیمیشن،‌ کارگردانی انیمیشن، تکنیک ها و سبک ها و... از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب ها است.

این نویسنده که کتابی را در زمینه سینماگران انیمیشن در ایران نیز نوشته است، یادآور شد: سعی کردم بیشتر کتاب های فارسی را معرفی کنم تا مرجعی برای انیمیشن سازان باشد ، برای اینکه هیچ کتابی از قلم نیافتد به تمام کتابخانه ها نیز رجوع کردم، حتی در برخی موارد به شهرستان ها رفتم چرا که برخی از آثار توسط انتشارات استان ها چاپ شده بود.

وی با بیان اینکه در "کتاب شناسی انیمیشن ایران و جهان" در تمام زمینه های تئوری و عملی کتاب های متفاوتی را در زمینه انیمیشن می خوانیم، تصریح کرد: بخش پایانی کتاب هم شامل پایان نامه هایی از دانشگاه های متعدد با موضوع انیمیشن است.

خلیل زاده با اشاره به پروژه کتاب مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری، اظهار کرد: ما از دهه 50 به بعد تنها شاهد انتشار حدود 40 کتاب بوده ایم و قطعا در چنین شرایطی انتشار و آماده سازی 42 کتاب در زمینه انیمیشن اتفاق بسیار خوبی است که به شخصه از انتشار این تعداد کتاب که قرار است در طی یک سال آماده چاپ شوند، بسیار متعجب شدم و امیدوارم در بین علاقه مندان به انیمیشن هم بازخورد خوبی داشته باشد.


انتهای پیام/اق
برچسب ها: ادبیات ، انیمیشن ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.