سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علي دايي:

وقتي براي خودمان ارزش قائل نيستيم از ديگران چه توقعي داريم؟/با فوتبال حرفه‌اي دنيا فاصله زيادي داريم

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: زبان فوتبال در همه جاي دنيا يکسان است اما مدل باشگاه داري و تيم‌داري است که فرق مي‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ علي دايي در يک برنامه راديويي درمورد وضعيت فوتبال و ادعاي حرفه‌اي شدن گفت: زبان فوتبال در همه جاي دنيا يکسان است اما مدل باشگاه‌داري و تيم‌داري است که متفاوت است. فوتبال زماني حرفه‌اي مي‌شود که مديران و دولت به عنوان يک صنعت به آن نگاه کنند و در خوش‌بينانه‌ترين حالت ايران فقط يک يا 2 باشگاه حرفه‌اي دارد.
 
وي ادامه داد: فوتبال ايران با فوتبال حرفه‌اي جهان فاصله زيادي دارد. باشگاه‌هاي حرفه‌اي 5 راه براي درآمدزايي دارند که شامل اين موارد مي‌شود: 1)بليط فروشي  2)حق پخش تلويزيوني  3)مزاياي اسپانسرينگ  4)نقل و انتقالات بازيکنان  5)فروش محصولات باشگاه‌شان ، که در ايران فروش بليط در اختيار سازمان ليگ است و به باشگاه چيزي نمي‌رسد، درمورد حق پخش تلويزيوني هم پولي به باشگاه‌ها نمي‌پردازند، ما فقط اسپانسرينگ داريم که مي‌توانيم روي پيراهن بازيکنان تبليغاتي زده و از اين راه پولي بدست آوريم، در مورد نقل و انتقالات بازيکنان نيز سال‌هاست چنين اتفاقي در باشگاه‌هاي فوتبال ايران رخ نداده و سودي عايدشان نشده است، درباره مورد پنجم نيز حق کپي‌رايت در ايران معنايي ندارد و نمي‌شود در موردش اظهارنظر کرد.
 
دايي درباره حفظ حرمت‌ها در فوتبال گفت: يکي از مشکلات بزرگ ما اين است که حرمت‌ها از بين رفته و اين نکته را فراموش کرده‌ايم که حفظ حرمت‌ها بايد از خودمان شروع کنيم و زماني که براي خودمان ارزش قائل نشويم کسي هم از ما دلخور نخواهد شد. باني بيشتر بي‌حرمتي‌ها در فوتبال افرادي هستند که جايگاهي در فوتبال ندارند و به خودشان اجازه مي‌دهند درمورد شخص مربي، بازيکنان و تيم حريف اظهارنظر کنند.
 
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس بيان داشت: در کنار ورزش فوتبال بايد صحبت کردن و مصاحبه کردن را هم آموزش داد. البته دوستان رسانه‌اي هم بي‌تأثير نيستند. بايد زمان بهتري براي مصاحبه درنظر بگيرند. بعد از بازي بدترين زمان براي مصاحبه است چراکه اعضاي تيم در شرايط مساعد روحي نيستند.
 

 
**جنگ قدرت‌ها پرسپوليس را به اين روز انداخت
 
دايي افزود: پرسپوليس به خاطر بي‌احترامي‌ها دچار تزلزل شد. بازيکنان مي‌گويند به ما احترام گذاشته نمي‌شود و برنامه مشخصي براي انجام فعاليت‌ها ارائه نمي‌دهند. جنگ قدرت‌ها در پرسپوليس بود که مشکلات را بوجود آورد. دخالت بي‌مورد وزارت ورزش و نظارت نادرست بر روي باشگاه‌ باعث بروز اين مشکلات شد.
 
وي اظهار داشت: تنها فوتبالي بودن کافي نيست، مديريت و درايت شرط است. در کار باشگاه‌هاي حرفه‌اي دنيا مشاوران قوي و مديران اقتصادي بزرگ وجود دارند که يک هدف دارند اما متأسفانه در مملکت ما اين امر اجرا نمي‌شود. متأسفانه ما چشم به دولت داشتيم که به نتيجه هم نرسيد. ملاک بايد توانايي اشخاص باشد تا بتوانيم بگوييم يک مدير موفق است يا نه!
 
دايي درمورد علي پروين و حضورش در پست مديرعاملي پرسپوليس گفت: علي پروين بزرگ پرسپوليس است اما اکنون يک فکر و يک ايده جديد به درد فوتبال ايران مي‌خورد. بايد با زمان پيش رفت.
 
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در مورد خصوصي شدن اين باشگاه گفت: اين يک تصميم جدي است که هم دولت و هم وزارت ورزش خواهان آن هستند و اميدواريم اين تبادل نظرات به ثمر بنشيند. اگر مشکل مالي تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال حل شود از لحاظ فني نيز مشکل بازيکنان حل خواهد شد و سطح بازي آنها ارتقاء مي‌يابد.
 
دايي در خصوص ماندنش در پرسپوليس گفت: من برنامه 3 ساله براي اين تيم دارم و مي‌خواهم در اين پرسپوليس بمانم اما اگر مرا نخواستند خيلي راحت از فوتبال مي‌روم.
 
وي در مورد تيم ملي و کي‌روش گفت: به افکار و نظرات کي‌روش احترام مي‌گذارم و اين حق را به وي مي‌دهيم که بگويد ما در فوتبال سازندگي نداريم و زماني که بازيکن خوبي را ازدست مي‌دهيم شخص جايگزيني براي وي نداريم. به هرحال براي تيم ملي کشورم و کي‌روش به عنوان  سرمربي اين تيم آرزوي موفقيت دارم.
 
دايي در پايان از تمام هموطنان و مسئولان درخواست کرد انقدر فوتبال را نکوبند و بگذارند ورزشي که در تمام خانه‌هاي ايران طرفدار و حضور دارد به صورت حرفه‌اي دنبال شود و باعث افتخار ايران باشد چراکه فوتبال جذابترين ورزش دنياست.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.