سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینگونه "حافظه" خود را تقویت کنید

کاهش جدی قند خون که هیپوگلیسمی نامیده می‌شود، در اثر فقدان قند تغذیه کننده در مغز بروز می‌کند.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف متعادل مواد غذایی و داشتن فعالیت بدنی، علاوه بر حفظ سلامت کلی بدن، باعث حفظ سلامت مغز و حافظه نیز می‌ شوند. 

وی ادامه داد: عملکرد مغز و حافظه با افزایش سن کند‌تر شده در نتیجه تقویت قسمت‌هایی از مغز که باعث بهبود سلامت آن می‌شوند مانند قدرت حافظه مهم است، یک راه برای تقویت حافظه انتخاب دقیق مواد غذایی مفید در برنامه غذایی روزانه است. بهتر است غذاهای شور، خیلی شیرین و چرب را مصرف نکنید. مواد غذایی غنی از ویتامین‌های گروه B مانند گوشت، مرغ، ماهی و تخم‌آفتابگردان را مصرف کنید. مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان مانند توت سفید، آواکادو و فلفل دلمه‌ای قرمز به مقدار زیاد مصرف کنید. مکمل‌ ویتامین‌های گروهB مثل شربت ب-کمپلکس را مصرف کنید. 

مغز از قند به عنوان سوخت استفاده می‌نماید. علائم هیپوگلیسمی عبارتند از: تعریق زیاد، احساس سرگیجه و ضعف، گرسنگی، خستگی، افزایش ضربان قلب و تاری دید. 

وی گفت: عناصر ریز موجود در پیاز، نرون‌های مغزی را فعال می‌کند و در صورت ورود به خون تاثیر گذاری بر بسیاری از مراکز مهم مغز با بدن همکاری می‌کند. 
پیاز افزون بر خواص مفید پرشمار از جمله دفاع از بدن در برابر میکروب‌ها و ویروس‌های بیماری‌زا، با سرطان غدد شیری هم مقابله می‌کند. 

وی در پایان گفت: پیاز به پاکسازی سلول‌های مغز کمک کرده و زمینه جوان سازی بدن و افزایش هوش را فراهم می‌سازد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: حافظه ، مغز ، قندخون ، دیابت ، ویروس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.