سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/در یکی از ژورنالهای معتبر آمریکا چاپ شد؛

مقاله تحقیقاتی نانولایه های سیلیکاتی ضد میکروب محقق بیرجندی

مقاله تحقیقاتی نانولایه های سیلیکاتی ضد میکروب محقق بیرجندی دریکی از ژورنالهای معتبر آمریکا به چاپ رسید

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت : این طرح با عنوان اصلاح سطحي نانو لايه­هاي سيليکاتي خاک­رس با نمک آمونيم نوع چهارم کيتوسان برای مصارف مهندسي بافت.

این مقاله در خصوص تشریح اختراع نانولایه های سیلیکاتی ضد میکروب و زیست سازگار خاک رس است که برای مصارف مهندسی بافت ، توسط دکتر علی آبادی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و مخترع این اختراع نوشته شده است

(Surface Modification of Nanoclay with HTCC for Tissue Engineering Applications)در ژورنال آمریکایی با نام BioMedResearchInternationalکه یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیاست چاپ شده است .

دکتر هاشمی افزود : نانولایه های سیلیکاتی ضد میکروب و زیست سازگار خاک رس در ساخت اعضای مصنوعی بدن انسان به کار می رود که با این اختراع اعضای مصنوعی تولید شده علاوه بر کیفیت بالاتر و استحکام بیشتر در مقایسه با سیمانهای استخوانی موجود ، سازگاری بالاتری در پیوند با بافتهای بدن نشان می دهد و سبب می شود عضو مصنوعی پیوندی ، توسط بدن بیمار پس زده نشود .

دکتر علی آبادی مخترع این نانولایه ها نیز گفت : سیمانهای استخوانی موجودبه دليل سمي بودن از ميزان سازگاري زيستي سازه­هاي مورد استفاده در مهندسي پزشکي مي­کاهد که این مشکل با توليد نمک نوع چهارم کيتوسان به عنوان نوعي آمينو ساكاريد طبيعيو اصلاح لایه های سطحی خاک رسدر نانولایه های سیلیکاتی ضد میکروب و زیست سازگار مرتفع شده است .

اختراع نانولایه های سیلیکاتی ضد میکروب و زیست سازگار خاک رس با شماره 71319 در اداره ثبت اختراعات ایران به ثبت رسیده است/س .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.