سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير کل گمرک اصفهان اعلام کرد؛

افزايش 32 درصدي "صادرات" از گمرک اصفهان

مدير کل گمرک اصفهان گفت: ميزان صادرات کالا از اين گمرک در يازده ماهه سال جاري از نظر وزني 32 درصد افزايش و از نظر ارزشي 33 درصد کاهش را نشان مي دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،احمدی ونهری مدیر کل گمرک اصفهان گفت:  گمرك اصفهان در یازده ماهه امسال  با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و۱۳ انبار اختصاصی، تشریفات صادرات یک میلیون و ۶۳۵  هزار تن کالا و به ارزش ۹۹۶  میلیون و ۶۰۲  هزار دلار انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۲ درصد افزایش و از نظرارزش ۳۳ درصد کاهش داشته است.

همچنين به منظور تسریع، تسهیل در امر صادرات  و کاهش هزینه های  تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان بیش از ۹۹ درصد از کالاهای صادراتی استان در محل تولید و یا بر روی کامیون حامل کالای صادراتی و حتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل ،بدون تخلیه و بارگیری مجدد در گمرک ، ارزیابی و کنترل و پلمپ می شود.

 وی افزود: بخش صنعتي و شيميايي با اختصاص ۹۷درصد از وزن و ۹۰درصد از ارزش، بيشترين سهم را طي اين مدت داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: ۳۰ هزار و ۳۲۷  تن محصولات كشاورزي و غذايي به ارزش بالغ بر  ۶۰  ميليون و ۸۹۰  هزار دلاردر یازده  ماهه امسال از گمركات استان اصفهان صادرشده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از حيث وزن  ۹ درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۴ درصد رشد داشته است.

اسداله احمدی ونهری گفت: صادرات اداره كل گمرك استان اصفهان در یازده   ماهه  سال ۱۳۹۲  شامل ۷۳۶  نوع كالا به  ۶۹ كشور جهان بوده و عراق  با  وارد کردن  ۴۰۰ ميليون و ۳۵۱  هزار دلار كالا از طريق گمرك استان جايگاه اول را به خود اختصاص داده و در مكان دوم افغانستان  با وارد كردن ۳۰۶  ميليون و ۷۶۷  هزار دلار و پاکستان  با ۸۱ ميليون و ۳۱ هزار دلار در جايگاه سوم قرار دارد .

وی در خصوص مهمترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان بیان داشت: آهن آلات و فولاد با  ۲۶۰ ميليون و ۱۹  هزار دلار ، فراوردهای نفتی با  ۱۸۲ ميليون و ۲۴۸  هزار دلار و فرش ماشینی و دستباف با ۱۴۹ میلیون و ۲۳۵  هزار دلار عمده ترين اقلام صادراتي گمركات استان اصفهان است.

اسداله احمدی ونهری در خصوص درآمد عمومی گمرک اصفهان گفت: در یازده   ماهه  سال  ۹۲ گمرکات استان اصفهان  با داشتن ۱۳۶ کارمند،  بالغ بر ۷۶۰ میلیارد و ۶۲۵  میلیون ریال  در آمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص امور مسافری گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت ۲۴ ساعته ، دریازده ماهه ۱۳۹۲ تشریفات امور مسافری بالغ بر ۳۷۰  هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است .

مدیر کل گمرک اصفهان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: در یازده  ماهه سال جاری  ۱۱۵۸  فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش  ۱۸۳ ميليارد و ۵۴۸ ميليون ريال در واحد قضايي گمرك اصفهان تشكيل گرديده است كه از حيث تعداد ۱۴درصد افزایش  و از نظر ارزش ۱۸درصد کاهش  را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است و در ادامه گفت: نمایندگان این گمرک در دو گلوگاه شهید شرافت نایین و شهید امامی شهرضا  به منظور نظارت بیشتر و تسریع در امر رسیدگی پرونده متشکله مستقر می باشند.
    

انتهاي پيام/

    

برچسب ها: واردات ، گمرک ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.