سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

تزریق 7 هزار و 850 دوز واکسن مننژیت طی امسال

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان از تزریق 7 هزار و 850 دوز واکسن مننژیت طی امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،عباس خاکسارعشاق با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر متولی درمان در خارج از کشور است، حفظ سلامت ایرانیان متقاضی سفر به خارج از کشور از جمله زائرین حج تمتع و عتبات عالیات را از وظایف بخش بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر دانست.

وی افزود: در همین راستا و با هدف ارتقای سلامت اولیه مسافران، پیشگیری از شیوع برخی بیماری‌ها و آماده‌سازی زائران، واکسیناسیون متقاضیان سفر به خارج از کشور توسط واحد درمان و توانبخشی صورت می‌گیرد.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان به تزریق 7 هزار و 850 دوز واکسن مننژیت اشاره کرد و افزود: طبق توافقنامه وزارت بهداشت ایران و دولت عربستان تزریق این واکسن برای حاجیان قبل از اعزام الزامی است.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری مننژیت در مناطقی که زندگی‌ جمعی و اپیدمی جریان دارد بیشتر است، اظهار کرد: به دلیل ماهیت کشنده و ناتوان‌کننده این بیماری تزریق واکسن مننژیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

خاکسارعشاق با بیان اینکه در سال گذشته در عین واردات واکسن مننژیت از کشورهایی مثل سوئیس، با کمبود این واکسن مواجه بودیم، افزود: این محدودیت امسال در بخش زائران حج عمره و تمتع رفع شد.

وی ابراز داشت: محدودیت تزریق واکسن مننژیت در بخش زائران عتبات عالیات همچنان پابرجاست و ناچار شدیم در سال جاری این زائران را با توجه به شریط سنی و جسمی در اولویت دریافت واکسن قرار دهیم.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان ابراز امیدواری کرد با رفع محدودیت‌های تزریق واکسن مننژیت، بتوانیم برای همه زائران عتبات عالیات هم این واکسن مورد نیاز را تلقیح کنیم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: همدان ، واکسن ، مننژیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.