سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

پیش‌بینی تولید 16 هزار تن آبزی در آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت:میزان تلفات آبزیان درآذربایجان غربی کاهش یافته است.

محمد شیرولیلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: با تمهیدات انجام شده و مکانیزه کردن مزارع تکثیر و پرورش آبزیان در آذربایجان غربی به انواع دستگاه‌های هواده، اکسیژن‌زا و... تلفات آبزیان در آذربایجان غربی ناچیز بوده و در سال اخیر کاهش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه در سال 91 به میزان 7.2 میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در مرکز شهید کاظمی پلدشت تولید شده، گفت: امسال نیز به همان میزان انواع بچه ماهی گرمابی تولید و در دریاچه‌های پشت سدهای آذربایجان غربی به منظور بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان در این منبع آبی، ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و استفاده بهینه از امکانات موجود در مناطق روستایی انجام می‌شود.

شیرولیلو یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال در آذربایجان غربی 8 هزار و 927 تن ماهی سردابی و 7 هزار و 161 تن انواع ماهیان بومی و گرمابی تولید و در راستای مصرف به بازارهای عرضه آبزیان ارائه شود.

وی ادامه داد: اقداماتی از قبیل تامین تسهیلات بانکی، اجرای تاسیسات زیربنایی، اجرای مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی و توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی و توسعه بازار در دستور کار شیلات آذربایجان غربی قرار دارد.

شیرولیلو ياداور شد: واحدهای آبزی‌پروری آذربایجان غربی کلا صنعتی هستند ولی در استخرهای آب کشاورزی نیز پرورش ماهی انجام می‌شود که منحصرا در فصل کشاورزی بوده و جز مزارع پرورش ماهی محسوب نمی‌شوند./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.