سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

تقویت فرهنگ و ادبیات عامه زمینه ساز تقویت ادبیات کشور شده است

دبیر علمی همایش فرهنگ و ادبیات عامه کردی گفت: تقویت فرهنگ و ادبیات عامه زمینه ساز تقویت ادبیات کشور شده و از این رو پرداختن به این نوع ادبیات موجب غنا بخشیدن به حوزه ادبیات می شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، ساعدی در آیین پایانی همایش منطقه ای فرهنگ و ادبیات عامه کردی با مروری بر آثار مرحوم استاد محی الدین حق شناس در مجتمع فجر سنندج، فرهنگ و ادبیات عامه را از جمله ذخایر فرهنگی و ادبی جامعه دانست و تاکید کرد باید این نوع فرهنگ و ادبیات بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا به دست فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: نسل جوان جامعه با این نوع فرهنگ و ادبیات آشنایی چندانی ندارند، برگزاری همایش ها و برنامه های فرهنگی را در راستای شناسایی و تقویت این نوع فرهنگ و ادبیات بسیار موثر دانست.

دبیر علمی همایش فرهنگ و ادبیات عامه کردی در ادامه خواستار تداوم همایش های علمی و تخصصی در حوزه ادبیات عامه شد و بر تقویت حمایت از فعالیت های ادبی در استان تأکید کرد.

وی بیان کرد: تجلیل از خدمات و تلاش های مفاخر ادبی عامل مهمی در راستای حفظ و گسترش فرهنگ و ادبیات بوده و برپایی همایش های اینچنینی می تواند چهره مفاخر علمی منطقه را بیشتر معرفی کند.

وی همچنین از اطلاع رسانی در خصوص معرفی توانمندی های فرهنگی و هویتی به نسل جوان جامعه به عنوان امری مهم در برابر هجمه فرهنگی و هویتی غرب نام برد و از تقویت فرهنگ و ادبیات عامه به عنوان سلاحی مهم در برابر این هجمه های فرهنگی یاد کرد.

در همایش منطقه ای فرهنگ و ادبیات عامه کردی که  در سنندج برگزار شد از میان 50 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش 12 مقاله در دو نوبت صبح و عصر ارایه شد./س
 

برچسب ها: تقویت ، عامه ، ادبیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.