سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاگ هیگل:حمله روسيه به اوکراين می تواند منجر به ايجاد وضع خطرناک شود

وزیر دفاع آمریکا گفت: حمله روسیه به اوکراین می تواند منجر به ایجاد وضع بسیار خطرناک شود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه تلویزیونی سی بی اس؛ چاگ هیگل در گفتگو با این شبکه گفت:این مسئله جدی است. ما به گفتگو با روس ها ادامه می دهیم. من چند روز پیش از نشست وزرای ناتو برگشتم. بیشتر گفتگوها در این نشست درباره اوکراین بود.همه بیست عضو ناتو از اوکراین و تمامیت ارضی و استقلال این کشور حمایت قوی کردند.

اکنون زمان مدیریت دقیق ،عاقلانه و مداوم است. تنش افزایش یافته است و من فکر می کنم همه کشورها باید بسیار مراقب باشند تا با اقدامات تحریک آمیز موجب افزایش بیشتر تنش ها نشوند. بنابراین ما از نزدیک این موضوع را دنبال می کنیم.

وزیر دفاع آمریکا درباره اقدامات احتمالی خاص آمریکا در صورت ورود روسیه به دیگر مناطق اوکراین توضیح دقیق نداد و گفت:من نمی خواهم وارد گزینه های مختلف خاص شوم اما در صورتی رفتارهای تحریک آمیز ادامه یابد، می تواند منجر به ایجاد وضع بسیار خطرناک شود. ما نیز به مانند هر کشوری گزینه های زیادی داریم. ما در تلاش هستیم بر روی محور دیپلماتیک تمرکز کنیم. این رویکرد مسئولانه مناسب است و به همین جهت ما در نظر داریم این روش را ادامه دهیم.ما همواره برای هرچیزی طرح هایی داریم.
چاک هیگل گفت: ما گزینه های متفاوت داریم اما اکنون مسئولانه است از راه کانال های دیپلماتیک کار کنیم و در حال انجام این کار هستیم.

وزیر دفاع آمریکا درباره منافع آمریکا در اوکراین گفت:اوکراین کشوری مستقل است و ما از این استقلال حمایت می کنیم.اوکراینی ها پس از جدایی از اتحاد شوروی عضوی مستقل و مسئول در جامعه جهانی بوده اند. ما از طریق اتحادیه اروپا و ناتو در در هم مرزی با اوکراین منافع داریم. اوکراینی ها مردمی هستند که می خواهند آزاد باشند و سزاور هستند که آزاد باشند و سزاوار هستند زندگی خود را داشته باشند و رهبران خود را انتخاب کنند.این اصولی است که آمریکا از آنها حمایت می کند و من فکر می کنم همه کشورهای غربی به حقوق مردم احترام می گذارند.

وی در این گفتگو که در روز جمعه قبل از حرکت نیروهای روسی به کریمه ضبط و در روز یکشنبه پخش شد، گفت:من فکر می کنم این(حرکت نیروهای روسی به شبه جزیره کریمه) اشتباه خواهد بود و موجب ایجاد مولفه های مختلفی خواهد شد که به نفع هیچ کس نیست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.