سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدن خود را در "خانه تکانی" بیمه کنید!

با نزدیک‌ شدن به عید دغدغه خانواده‌ها برای خانه تکانی افزایش می‌ِیابد ودر نظر نگرفتن نکاتی لازم و رعایتنکردن نکات بهداشتی باعث می‌شود در کنار زیبایی و نو شدن منزلتان سلامتی بدنتان را از دست بدهید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در خانه تکانی برای حفظ سلامت خانواده‌ها به ویژه خانم‌ها به علت آنکه بیشتر در خانه تکانی شرکت دارند ضروری است و رعایت نکردن اصول خانه تکانی منجر به آسیب‌های جسمی و روحی زیادی می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند کار کردن زیاد با مواد شوینده باعث ایجاد "مشکلات ریوی" و تنفسی می‌شود.

بد نیست بدانید به ازای هر 1 دقیقه کار کردن با موادشوینده نظیر وایتکس، جوهر لیمو و اسیدها حجم زیادی از گازهای سمی و شیمیایی وارد ریه‌های شما می‌شود که ورود این گازها سلول‌های بدن شما را نابود می‌کند.

گفتنی است؛ استفاده از دستکش‌های غنی‌ و یا پلاستیکی و استفاده از ماسک صورت و بستن سطح سر با روسری و یا پارچه‌ تا حدود زیادی از ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیر در شما جلوگیری می‌کند و مطالعات اخیر نشان داده است گازهای آزاد شده هنگام کار با شوینده‌های بهداشتی سبب ریزش مو در زنان و مردان می‌شود و از بین رفتن شادابی و طراوت پوست از مشکلات عمده کار کردن زیاد با شوینده‌های بهداشتی است.

خانم‌هادر فرصت باقی مانده می‌توانند با دسته‌بندی کارهای روزانه کارهای محدود و مشخصی را انجام دهند و بهتر است خانه تکانی عید خود را به هفته‌های آخر اختصاص ندهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.