سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارهایی ساده ولی جالب که "چاقتان" می‌کند!

افرادی که قصد اضافه وزن دارند اگر بتوانند 500 تا 1000 کالری بیش از نیاز روزانه خود غذا مصرف کنند می‌توانند به وزن ایده‌ال خود برسند.

دکتر پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اقدامات لازم برای افزایش وزن گفت: کسانی که قصد افزایش وزن دارند در قدم اول باید حتما از غذاهای پرکالری مانند مواد روغنی، مواد قندی، شیرینی‌ها، مغزها و آجیل‌ها استفاده کنند زیرا از غذاهای کم کالری مانند سبزیجات موجب می‌شود افراد اشتهایشان را از دست بدهند.

وی اظهار داشت: نکته دیگری که به این افراد توصیه می‌کنیم این است که غذایشان را سریعتر از افراد معمولی میل کنند زیرا بعد از 15 دقیقه فرمان سیری به مغزتان صادر می‌شود و احساس سیری می‌کنید.

این متخصص تغذیه گفت: یک نکته مهم در افزایش وزن عدم استفاده زیاد از مایعات قبل و حین غذا است زیرا معمولا حجم معده این افراد کوچک است و مصرف آب فراوان باعث می‌شود که "فضای معده" آنها اشغال شده و میلی به غذا نداشته باشند. 

وی در پایان گفت: نکته آخر اینکه این افراد غذا را به شکلی طبخ کنند که مورد تمایل خودشان باشد لازم به ذکر است همه افراد در کل بین 25 تا 30 کالری به ازای هر کیلوگرم وزنشان نیاز دارند اما افرادی که قصد اضافه وزن دارند اگر بتوانند 500 تا 1000 کالری بیش از نیاز روزانه خود غذا مصرف کنند می‌توانند به "وزن ایده‌ال" خود برسند با توجه به اینکه این کار بسیار سختی هم است زیرا معمولا "افراد لاغر" از اشتهای کمی برخوردارند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: چاقی ، وزن ، کالری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.