سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار "حماس" درباره ادامه محاصره نوار غزه

يکي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين، حماس، درباره تداوم محاصره نوار غزه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ علاء الدين البطه نماينده دولت فلسطين در تشريفات حکومتي و کميته پيگيري پايان محاصره نوار غزه  تاکيد کرد:« براي پايان دادن به مشکلات فلسطينيان در نوار غزه با طرف هاي مختلفي در حال رايزني هستيم.»

البطه افزود:«تداوم محاصره مي تواند فجايع خطرناکي را به دنبال داشته باشد، اين شرايط به مرور زمان بدتر خواهد شد و حتي ممکن است با شديدتر شدن حلقه محاصره شاهد واکنش هاي غير قابل پيش بيني مردم باشيم».

نماينده دولت اسماعيل هنيه در پيگيري پايان محاصره نوار غزه که با پايگاه خبري الرساله نت سخن مي گفت افزود:« وزارت امور خارجه با سازمان هاي خيريه و کمک کننده در اروپا و کشورهاي عربي، به ويژه با اتحاديه عرب، سازمان همکاري اسلامي، کشور قطر و منابع امنيتي و سياسي مصر براي ارسال کمک به ساکنان غزه صحبت کرده است اما تاکنون اين گفتگوها بي ثمر بود حتي دولت جديد مصر از ورود کمک ها و گروهها به نوار غزه جلوگيري مي کند».

وي افزود:« مصر به گروههاي عربي و اروپايي اجازه نمي دهد که براي ديدار از نوار غزه وارد قاهره شوند، سختگيري هاي دولت مصر و فشارهاي امنيتي آنان مانعي در مسير آناني است که براي ابراز همدردي با ساکنان يا ارسال کمک به ساکنان نوار غزه، قصد ورود به غزه را دارند».

البطه خواستار گشوده شدن گذرگاه مرزي رفح  شد و هشدار داد به دليل کمبود دارو و تجهيزات پزشکي شرايط درماني و بهداشتي در نوار غزه بسيار خطرناک شده است.

وي شرايط نوار غزه را در دوران حاکميت اخوان المسلمين بر مصر مناسب توصيف کرد اما گفت:« تغييراتي که اوايل ژوئيه گذشته در مصر شاهد بوديم  شرايط را به طور کلي عو ض کرده است».

انتهای پیام /
برچسب ها: حماس ، غزه ، هشدار ، مردم ، محاصره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.