سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاگری پایگاه اینترنتی نشنال:

تروریست‌های جاسوس تا پولشان تمام می‌شود با صهیونیست‌ها تماس می‌گیرند!

پایگاه اینترنتی نشنال در گزارشی به قلم "فیل سندز" و "سها معایه" از امان و بیروت نوشت: با تشدید درگیری ها در سوریه، گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه احتمالاً اسرائیل وجوه کلانی به تروریست‌ها در ازای جاسوسی پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی نشنال گزارش داد: بنا بر اعلام یکی از فرماندهان شورشیان که از عملیات در منطقه هم مرز با اردن و اسرائیل مطلع است، دست کم سه گروه شورشی در جنوب سوریه با مسئولان اطلاعاتی اسرائیل به طور پیوسته تماس داشته اند و هر یک صدها هزار دلار دریافت کرده اند. 

وی درباره فرماندهان شورشیان مستقر در منطقه نیز گفت : آنها هر زمان که پولشان تمام می شود، با اسرائیلی ها تماس می گیرند. وی گفت این اقدام همقطارانش وی را ناراحت نمی کند. 

برخی از تروریست‌ها می‌خواهند با اسرائیل همکاری کنند، مشروط بر اینکه به آنها در سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه کمک کند. در همین حال، اسرائیل با چشم انداز کنترل مناطق مرزی توسط شورشیان رو به رو است. اسرائیل آرام و بی هیاهو کمک های پزشکی در اختیار شورشیان سوریه قرار داده است تا این فرصت را بیابد با جنگجویان مخالفان تماس برقرار، و از این طریق جاسوسی کند. 

به گفته فرمانده شورشیان سوریه در منطقه هم مرز با اسرائیل، ظاهراً این عملیات فراتر از پرداخت وجوه اندک به جنگجویانی است که بیمارستان را ترک می کنند. 

یکی از مقامات بلندپایه نظامی شورشیان که فرماندهی یگانی را در منطقه جنوب سوریه بر عهده دارد گفت یکی از جنگجویان وی یک یگان دیگر شورشی را به خاطر بیم از عواقب دریافت پول از اسرائیل در ازای ارائه اطلاعات ترک کرده است. 

گفته می شود یک جنگجوی جوان پس از زخمی شدن و انتقال به بیمارستانی در اسرائیل برای درمان با ماموران اطلاعاتی اسرائیلی تماس گرفت. چرا که قبلاً در بیمارستان از وی سؤالاتی درباره گروههای شورشی پرسیده بودند. وی اواخر پارسال پس از بهبودی و بازگشت به یگان خود، مسئله تماسش با مسئولان اطلاعاتی اسرائیل را در میان گذاشت و فرمانده اش نیز تصمیم گرفت در ازای ارائه اطلاعات  از اسرائیلی ها پول دریافت کند. این افسر شورشی در اقدامی که از پیش برنامه ریزی شده بود، با ماموران اطلاعاتی اسرائیل تماس گرفت و درخواست 100 هزار دلار پول کرد. ماموران اطلاعاتی اسرائیل هم به وی گفتند در ازای ارائه اطلاعات مفصل درباره گروههای شورشی می تواند حتی بیش از این پول را دریافت کند. این فرد به علت دریافت پول از اسرائیل بیم داشت و به همین دلیل یگان خود را ترک کرد. 

شورشیانی که زخمی ها را برای درمان از مرز منتقل کردند می گویند اسرائیلی ها به دریافت اطلاعات درباره جبهه النصره و گروهای دیگر از جمله حرکت المثنی ، احرارالشام و تعداری از گروههای کمتر شناخته شده علاقه زیادی دارد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.