سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

توزیع نهال رایگان در هفته منابع طبیعی

نهال رایگان هفته منابع طبیعی در ادارات کل منابع طبیعی چهارگانه شمال کشور توزیع می شود

مدیرکل دفتر جنگل کاری و پارک های جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛گفت: حدود یک میلیون و 620 هزار اصله نهال هفته منابع طبیعی در استان های شمالی بین مردم توزیع می شود.

ستار بابایی فزود : این نهال ها شامل گونه های مختلف پهن برگ و سوزنی برگ از جمله صنوبر، گردو، سرو نقره ای، سرو شیراز، زَرْبین، پَلَت، توسکا، وَن، آزاد است.

وی اظهار داشت: این نهال ها در نهالستان های خصوصی و دولتی تولید شده و همچنین تعداد زیادی نیز از مراکز تولید نهال خریده شده است.

بابایی کفاکی گفت : مردم می توانند برای دریافت نهال به ادارات کل منابع طبیعی چهارگانه شمال کشور در شهرهای رشت در استان گیلان ، نوشهر و ساری در مازندران و گرگان در استان گلستان یا ادارات منابع طبیعی شهرستان های این استان ها مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر جنگل کاری و پارک های جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود : مصلاها و مساجد برگزاری نماز جمعه هم مکان هایی است که در آنجا نهال توزیع خواهد شد.

وی خواستار دقت در کاشت این نهال ها شد و ادامه داد: تهیه برخی از نهال ها هزینه زیادی دارد و شایسته است که نکات مربوط به کاشت نهال رعایت شود تا منجر به خشک شدن آن نشود.

بابایی گفت : هر نهال به خاک و نور مناسب و فضای حیاتی برای رشد احتیاج دارد و باید همراه با قیم کاشته شود.

هفته منابع طبیعی از 15 اسفند آغاز می شود./س

 


برچسب ها: توزیع ، نهال ، منابع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.