سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این "باکتری‌ها" استخوان فک شما را نشانه گرفته است

"پوسیدگی دندان" به خودی خود می‌تواند عامل اصلی ایجاد برخی بیماری‌های دهان شود که شایع ترین آن‌ها عفونت خود دندان و ریشه‌ی آن است.

دکتر مهیار شهبازی مقدم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پوسیدگی دندان‌ها به طور غیر مستقیم می‌تواند مشکلاتی را حتی برای استخوان فک شما ایجاد کند.

شهبازی مقدم تصریح کرد: هنگامی که دندان دچار پوسیدگی شود و ترمیم نشود، عفونت حاصل از آن عصب را درگیر می‌کند و به ریشه می‌رسد و همین امر سبب "تحلیل رفتن استخوان فک" می‌شود.

وی ادامه داد: باکتری‌هایی که از ریشه به استخوان فک می‌رسند، موادی تولید می‌کنند که باعث می‌شود از استخوان فک به عنوان یک "منبع تغذیه" استفاده کنند.

وی همچنین بیشترین عامل این عارضه را بیماری‌های لثه دانست و گفت: از آنجایی که استخوان فک برای تحمل فشار ناشی از جویدن استخوان ساخته نشده است، باید حدالامکان بعد از کشیدن دندان‌ها بلافاصله از ایمپلنت استفاده شود تا از "تحلیل استخوان فک" جلوگیری شود.

وی در پایان افزود: عدم توجه و عدم آگاهی و همچنین رعایت نکردن بهداشت دهان سبب خراب شدن دندان‌ها می‌شود و در نهایت فرد را با مشکلات جدی تری روبه رو می‌سازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: باکتری ، پوسیدگی ، دندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.