سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید محتوا به خط و زبان فارسی به شورای عالی اطلاع رسانی سپرده می شود

معاون فنی شورای‌عالی اطلاع رسانی از ایجاد همکاری بین این شورا و مرکز علمی فضای مجازی برای سپردن وظیفه تولید محتوا به شورای عالی اطلاع رسانی خبر داد.

دکتر بهروز مینایی در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران؛  اظهار داشت: از سه سال پیش طرحی به عنوان تسما (تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی) به وجود آمد که 14 حوزه مختلف را  تحت پوشش قرار می دهد که موفق ترین آنها کارگروه خط و زبان فارسی در محیط رایانه بود.

وی با اشاره به ادغام در شورای عالی اطلاع رسانی، انفورماتیک و فناوری اطلاعات افزود:  با توجه به اساسنامه و فرایند کاری و بودجه ای که برای خط و زبان فارسی داریم کمیسیون بررسی محتوا سازماندهی محتوایی را به شورای عالی اطلاع رسانی واگذار می کند.

وی در بیان مزیت های تولید محتوا به زبان فارسی تصریح کرد: موازی کاری ها در این زمینه کمتر شده و شاهد هم افزایی خواهیم بود همچنین هر قدر در تولید محتوای خط و زبان فارسی قوی تر باشیم علاوه بر محتوای کافی، امن و بروزی که بر روی شبکه های اطلاعات ارسال می شود زمینه ای را برای به اشتراک گذاری اطلاعات  در محیط اینترنت فراهم می کنیم.

به گفته مینایی با افزایش سرعت و پهنای باند علاوه  بر اینکه زمینه را برای دسترسی سریعتر کاربران به اطلاعات مورد نیاز خود در شبکه داخلی فراهم کرده ایم در بسیاری از هزینه ها که صرف سرورهای خارجی می شود صرفه جویی خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.