سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"سلطاني فر" در بازديد از آرامگاه فردوسي:

شوراي احياي توس تشكيل مي شود/ برگزاري مراسم بزرگداشت روز فردوسي در سطح بين‌المللي

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در سفر به استان خراسان رضوي با حضور در مجموعه فرهنگي تاريخي توس از آرامگاه حكيم ابوالقاسم فردوسي بازديد و به اين شاعر بزرگ پارسي گوي اداي احترام كرد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مسعود سلطاني فر كه به استان خراسان رضوي سفر كرده است با حضور در مجموعه فرهنگي تاريخي توس از آرامگاه حكيم ابوالقاسم فردوسي ، موزه توس و مقبره مهدي اخوان ثالث شاعر پر آوازه خراساني بازديد به عمل آورد.

وي در اين بازديد با بيان اينكه آرامگاه فردوسي يكي از بزرگترين ظرفيت هاي فرهنگي خراسان رضوي است گفت: شوراي احياي توس به زودي تشكيل مي شود.

سلطاني فر همچنين با اشاره به برگزاري مراسم بزرگداشت روز فردوسي در 25 ارديبهشت ماه هر سال يادآور شد: مراسم بزرگداشت اين شاعر بزرگ امسال در سطح بين المللي و در شان نام حكيم ابوالقاسم فردوسي برگزار خواهد شد.

سلطاني فر همچنين با حضور در محل آرامگاه مهدي اخوان ثالث به مقام اين شاعر بزرگ خراساني اداي احترام كرد و در حاشيه آن با يكي از شاعران تاجيكستان دقايقي را صحبت و گفتگو كرد.

معاون رئيس جمهور همچنين در جلسه اي با حضور مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، معاونين اين اداره كل و تعدادي از كارشناسان به بررسي مهم ترين موضوعات مرتبط با توس و آرامگاه فردوسي پرداخت.

در اين جلسه كه با توضيحات رجبعلي لباف خانيكي مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي پيرامون آخرين اقدامات صورت گرفته در توس و آرامگاه فردوسي حكيم همراه بود، سلطاني فر بررسيدگي كامل و توجه هرچه بيشتر به مجموعه توس و آرامگاه فردوسي تاكيد كرد.

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همچنين با حضور در قبرستان سفالقان توس محل كاوش هاي باستان شناسي مقبره منسوب به امام محمد غزالي از اين محوطه تاريخي نيز بازديد به عمل آورد.

سلطاني فر همچنين در ادامه سفر خود به استان خراسان رضوي با حضور در منطقه كوهسنگي از پروژه موزه بزرگ خراسان بازديد و از برنامه ريزي هاي جدي سازمان ميراث فرهنگي كشور براي تكميل و بهره برداري هرچه سريع تر اين موزه خبر داد.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.