سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی رئیس کمیسیون اروپا از تحولات کریمه

رئیس کمیسیون اروپا از نگرانی اتحادیه اروپا از تحولات شبه جزیره کریمه سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "روسیا الیوم" ، رئیس کمیسیون اروپا روز گذشته با اشاره به نگرانی شدید اتحادیه اروپا در قبال تحولات در منطقه کریمه گفت : آنچه در کریمه اتفاق می‌افتد در قرن بیست و یکم در اروپا قابل قبول نیست.

"خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا خواستار پرداختن به مشکلات در منطقه کریمه در چهارچوب یکپارچگی و تمامیت ارضی اوکراین شد و ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی از این اصول حمایت کند و موضع مشترکی با اتحادیه اروپا برای تضمین صلح منطقه‌ای و بین‌المللی اتخاذ شود.

وی این سخنان را در مجلسی که درباره چشم انداز آینده اروپا که با شرکت دانشگاهیان و هنرمندان و نیز حضور صدراعظم آلمان "آنگلا مرکل" برگزار گردیده بود ، بیان کرد.

از سوی دیگر صدراعظم آلمان بر ضرورت ارائه حمایت‌های همه‌جانبه به خواست ملت اوکراین در آزادی و دموکراسی تأکید کرد و گفت : آنچه در اوکراین می‌گذرد مانند همان چیزی است که سابقا در برخی کشورهای اروپایی در راستای مبارزه در راه دموکراسی و آزادی در جریان بود .

شایان ذکر است که قرار است وزرای کشورهای اتحادیه اروپا نشست فوق‌العاده‌ای را روز 3 مارس برای بررسی اوضاع در اوکراین برگزار نمایند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.