سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد /

اعلام برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)در 69کشور

دبیر جشنواره امام رضا(ع)گفت : 69کشور خارجی میزبان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)است .

دبیر جشنواره امام رضا(ع)درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد گفت  : طبق آمار به دست آمده،52 و8دهم درصد برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) مردمی است و بقیه نیز نیز به برنامه‌های تخصصی اختصاص دارد.

سیدجواد جعفری از مشارکت 31استان داخلی و 75 کشور خارجی در برپایی یازدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع)خبر داد و افزود: از مجموع 85عنوان برنامه این دوره جشنواره، حدود 25عنوان برنامه با کمک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خارج کشور برگزار می‌شود.

او افزود : 28 کشور آفریقایی، 21 کشور آسیایی، 15 کشور اروپایی و پنج کشور آمریکایی میزبان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) هستند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب که واژه‌سازی و نهادسازی را لازمه هر حرکت و نهضت عمومی دانسته‌اند، گفت:بر همین اساس واژه‌سازی و نهادسازی دو راهبرد جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.

او افزود : جمع‌آوری آثار شاعران مسلمان و غیرمسلمان درباره امام رضا(ع) ، استفاده از قالب‌های جذاب بصری و هنری در معرفی شخصیت و سیره امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از پیشنهادهای مطرح به این جشنواره بین المللی است .

جشنواره بین المللی امام رضا (ع) همزمان با دهه کرامت از تولد حضرت معصومه (س)تا تولد امام رضا (ع) برگزار می شود ./س

برچسب ها: جشنواره ، امام رضا ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.