سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انیمیشن"تاریخ از این ور" مجموعه‌ای از اتفاقات و رویدادهای تاریخی است

مجموعه 52 قسمتی "تاریخ از این ور" که به تهیه کنندگی مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن آماده شده، نشان دهنده هر اتفاق و واقعه در قالب یک قسمت مجزا است که بر اساس دوره های زمانی به ترتیب پخش می شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری مجموعه 52 قسمتی "تاریخ از این ور"  که به تهیه‌کنندگی مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن آماده شده، نشان دهنده هر اتفاق و واقعه در قالب یک قسمت مجزا است که بر اساس دوره های زمانی به ترتیب پخش می شود.

احمدعربلو که به عنوان محقق و نویسنده در تولید این انیمیشن همکاری داشته است در گفت و گو با خبرنگار مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری گفت: این اثر جزء اولین کارهای ماندگار در حوزه تاریخ کشور است و باعث آشنایی مخاطبان با فجایع دوره پهلوی می شود.

وی درخصوص تولید این اثر بیان کرد: با وجود اینکه در حوزه تاریخ رسیدن به واقعه کامل تاریخی امری مشکل است، اما در تولید مجموعه انیمیشنی"تاریخ از این ور" از کلیه منابع و کتاب های مستند تاریخی استفاده کردیم همچنین با مراجعه به پایگاه های معتبر سعی در تکمیل و اطلاعات این مجموعه داشتیم.

عربلو افزود: بحث کاربردی این پروژه بیشتر مربوط به مخاطبان کودک و نوجوان می شود، بنابراین مطالب نیاز به پالایش داشت تا در قالب تصویر ارائه شود. همچنین در این مجموعه انیمیشنی تلاش شده تا اتفاقات مستند مورد توجه قرار گیرد و شکل داستانی اثر به لحاظ تاریخی خدشه دار نشود.

وی ادامه داد: آنچه به مرحله تولید رسیده ویژه مخاطبان عام است ولی از آنجا که کودکان و نوجوانان ما با تاریخ بیگانه هستند این مجموعه انیمیشنی برای آنها نیز قابل استفاده و مفید است.

محقق مجموعه انیمیشن"تاریخ از این ور" اظهار کرد: تولید فیلم های انیمیشن با موضوع تاریخ ایده بسیار خوبی است که تاریخ را با نگاه و بیان طنزآمیز ارائه می کند و چون مخاطب با این وقایع بیگانه است و دروس سخت تاریخ زمینه ای برای آشنایی آنها را فراهم نکرده است، برایشان قابل هضم و درک و لطیف تر خواهد بود.

عربلو اذعان کرد: پس از نگارش و چاپ کتاب طنز"تاریخ از این ور" اولین همکاری من به عنوان محقق کار با اصغر صفار-کارگردان اثر- شکل گرفت که برخی از شخصیت های تاریخی و زندگی نامه هایشان در قالب طنز به علاقمندان به فیلم های انیمیشنی ارائه می شود.

وی در راستای ادامه پیدا کردن این فعالیت فرهنگی اظهار امیدواری کرد: بهتر است مسئولان هنری کشور تلاش و توجه ویژه ای برای تولید مستمر این آثار داشته باشند.

گفتنی است، این مجموعه محصول مشترک مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری و موسسه فرهنگی هنری است که با تهیه کنندگی سید مسعود صفوی در حال آماده سازی است.
 

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.