سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

استفاده از ظرفیت‌های بالای گردشگردی و طبیعت‌گردی در کردستان ضروریست

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: فراهم کردن شرایط برای جذب بیشتر گردشگران و مهمانان به این منطقه ضروریست.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،درویش‌امیری گفت: ظرفیت ها و قابلیت‌های گردشگری کردستان بسیار زیاد است و وجود مناطق بکری در اورامانات، روستاهایی مانند پالنگان، اورامان، غار کرفتو، دریاچه زریبار و وجود مکانهای تاریخی و باستانی در این مناطق ظرفیت های ارزشمندی برای جذب گردشگران و به ویژه مهمانان نوروزی است که باید شرایط مطلوب برای تحقق این مهم صورت بگیرد.

وی  با اشاره به وجود 93 غار در استان کردستان افزود: دریاچه زریبار به عنوان یکی از دیدنی‌ترین نقاط استان به شمار می‌رود و تنها دریاچه آب شیرین جهان است که آبش از کف آن تامین می شود و ظرفیتی مناسب برای ایجاد اشتغال و جذب گردشگر است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: نگهداری، احیا و مرمت میراث فرهنگی امری ضروریست و جذب گردشگران خارجی مطابق با معیارها و موازین فرهنگی کشورمان یک ضرورت است و باید همه در این موضوع یک حرف و یک تفکر داشته باشیم.

درویش‌امیری با اشاره به وجود یک هزار و 837 اثر فرهنگی شناسایی شده در ایران گفت: تنها 812 مورد از این آثار به ثبت رسیده است و با وجود یک میلیون آثار تاریخی در کشور، تعداد آثار به ثبت رسیده فقط 200 هزار مورد می باشد./س
 
برچسب ها: گردشگر ، ظرفیت ، زریبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.