سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معترضان اوکراینی خواستار بازگرداندن ثروت یانوکوویچ به خزانه دولت شدند

کشورهای سوئیس ، اتریش و لیختنشتاین از مسدود کردن حسابهای متعلق به ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع اوکراین و نوزده تن از نزدیکان وی خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، کشورهای سوئیس ، اتریش و لیختنشتاین از مسدود کردن حسابهای متعلق به ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع اوکراین و نوزده تن از نزدیکان وی خبر دادند. 

دهها تن از اوکراینی‌ها در برابر پارلمان سوئیس در برن تظاهرات کردند و خواستار  بازگرداندن ثروت سرمایه داران اوکراینی به خزانه دولت شدند. این پول در حال حاضر در حسابهای یانوکوویچ ، پسر او و هفده شخصیت دیگر اوکراینی در سوئیس مسدود است. 

یکی از تظاهرکنندگان در برن گفت : ما ترجیح می‌دهیم این میلیارد ها دلار پولی که سالهای اخیر از خزانه دولت سرقت شد، به کشور بازگردد تا این که اوکراین از سوئیس و اتحادیه اروپا یا روسیه کمک مالی دریافت کند.

سه شرکت نیز هدف تحقیقات مسئولان مالی سوئیس قرار گرفته‌اند که یکی از آنها "مارکو تریدینگ" ، شرکت تجارت زغال سنگ به ریاست "السکاندر یانوکوویچ" پسر ویکتور یانوکوویچ است. پلیس مالی سوئیس روز گذشته از دفاتر این شرکت بازرسی و اسناد زیادی را ضبط کرد.

یکی دیگر از معترضان حاضر در برن گفت : پسر رئیس جمهور دندانپزشک بود. طی سه سال ریاست جمهوری یانوکوویچ، پسرش مولتی میلیونر شد. مسئولان سوئیس همچنین تحقیقاتی را به اتهام پولشویی  یانوکوویچ آغاز کرده اند. این تحقیقات در پی اتهامات "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر موقت اوکراین به یانوکوویچ آغاز شده است که می گوید رئیس جمهور مخلوع ثروت کشور را غارت کرده است. 

اتریش و لیختنشتاین نیز داراییهای اطرافیان رئیس جمهور سابق را مسدود کرده اند اما مبلغ پولهای مسدود شده را اعلام نکرده اند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.