سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدرت نمایی روسیه در "کریمه"

خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی فرانس24 به کریمه گفت نخست وزیر منطقه خودگردان کریمه از روسیه خواسته است نظم و آرامش را در این منطقه برقرار سازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ داگلاس هربرت خبرنگار این شبکه افزود  در حال حاضر اوضاع در کریمه پرتنش گزارش می شود. نخست وزیر موقت اوکراین گفته  است کریمه تحت اشغال مسلحانه روسیه قرار گرفته است. او نقض حریم هوایی  و تمامیت ارضی کریمه را نیز محکوم کرده است. 

این خبرنگار ادامه داد به رغم این ادعای نخست وزیر موقت اوکراین در حال حاضر در  سیمفروپول مرکز کریمه هیچ تانک تهاجمی روسی و نیز هیچ فرد  مسلح روسی در حال گشت زنی مشاهده نمی شود. هر اتفاقی که در اوکراین در حال روی دادن باشد، این اتفاقات بی سر و صدا و آرام می افتد. شاید روسیه فقط در حال قدرت نمایی  و اثبات اراده اش برای محافظت از روسهای کریمه است. اکثریت روس زبان کریمه، شصت درصد از جمعیت این منطقه  را تشکیل می دهند. 

صحبت از اشغال مسلحانه کمی اغراق آمیز به نظر می رسد هر چند روز گذشته  خودروهای نظامی روسی وارد کریمه شدند.

این خبرنگار درباره شبکه مخابراتی کریمه گفت طی روزهای اخیر، طرفداران روسیه کنترل فرودگاه ها و پارلمان محلی کریمه را در دست گرفتند. اکنون اعلام شده است بخشی از شبکه مخابراتی مهمترین اوپراتور تلفن این کشور در کنترل افراد ناشناس درآمده است.  این افراد ارتباطات مخابراتی و اینترنت را با سایر مناطق اوکراین قطع کرده اند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: ارتش ، سوریه ، روسیه ، کریمه ، اوکراین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.