سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

مردم و مسئولان بحران کمبود آب را جدی بگیرند

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت : وضع آب سد استقلال میناب بحرانی است و مدیریت مصرف برای جلوگیری از کمبود آب درفصل تابستان ضروری تر از همیشه است .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس حیدری گفت : ۶۳ میلیون مترمکعب آب پشت سد استقلال است که ۴۲ میلیون حجم مرده و غیر قابل برداشت و ۲۱ میلیون متر مکعب آن آشامیدنی است .

سد استقلال ۲۳۰میلیون مترمکعب گنجایش دارد و آب آن برای مصرف آب آشامیدنی شهرهای بندرعباس ، بندرخمیر و روستاهای اطراف است .

از آب این سد در بخش کشاورزی ، ساخت وساز و تامین آب صنایع در بندرعباس نیز استفاده می شود.

هرمزگان ۱۵ سال متوالی است که در خشکسالی به سر می برد .

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان گفت : اگر کاهش نزولات جوی با همین روند ادامه پیدا کند بحران آب در تابستان آینده در هرمزگان قطعی است .

حیدری میانگین بارندگی کشور را ۲۵۰ میلیمتر و متوسط بارندگی هرمزگان را ۱۸۶ میلیمتر اعلام کرد و افزود : از ۴۲ دشت استان ۳۸ دشت به علت افت شدید منابع آب زیر زمینی و برداشت های بی رویه ، دشت های ممنوعه اعلام شده و ۴ دشت دیگر با افت شدید مواجه است .

وی ادامه داد : شرکت آب منطقه ای اجازه هیچ گونه اضافه برداشت از منابع آبی این مناطق را نمی دهد و صدور هرگونه پروانه بهره برداری جدید از این دشت ها ممنوع است.

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان افزود : اکنون ۹۲ درصد از آبهای شیرین استان در بخش کشاورزی مصرف می شود .

حیدری به وجود ۱۵ هزار حلقه چاه و ۵ هزار حلقه چاه غیر مجاز در هرمزگان گفت : امسال ۶۰ حلقه چاه غیر مجاز پلمپ شده و برای سرعت در این کار به تسریع در صدور احکام قضایی نیاز است ./س


برچسب ها: مردم ، مسئولان ، کم ابی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
وحید
۱۳:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
سلام خطاب به مسولان تا زمانی با افزایش قیمت بهای آب موافقت و در دستور کارتان قرار ندهید ، مردم مصرف را بالا می برنند.‏‎ ‎