سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد کاشان می تواند قطب تحقیقاتی شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: این دانشگاه فرش قرمز جلوی پای صنعتگران می گسترد و آمادگی همکاری همه جانبه علمی با تولید کنندگان صنعت فرش ماشینی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، منصور دیاری در مراسم افتتاحیه همایش ملی "صنعت فرش ماشینی شکوه نساجی ایران زمین" در سالن غیاث الدین جمشید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: امروز این داشگاه با گستردن فرش قرمز جلوی پای صنعتگران نشان می دهد که در سایه همدلی و همکاری علم و صنعت و تعامل تئوری و عملی این عرصه می تواند به تحولات و پیشرفتهای چشمگیری در تولید فرشهای ماشینی دست یافت.

وی با تقدیر از عوامل اجرایی این همایش که از ماهه قبل مقدمات برگزاری آن را فراهم کردند گفت:میزبانی این همایش برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در بین دانشگاه های آزاد منطقه افتخار بزرگ در همکاری علم و عمل و دانش و صنعت است.

به گفته وی،برگزاری دو دوره جشنواره بین المللی فرش کاشان و برگزاری سالانه همایش ملی فرش نیز می تواند عامل ایجاد تعامل هر چه بیشتر صنعتگران فرش ماشینی با اساتید علمی این حوزه و موفقیتهای روز افزون این حوزه شود.

رئیس همایش ملی "صنعت فرش ماشینی شکوه نساجی ایران زمین" در ادامه فعالیت مرکز تحقیقات فرش ماشینی این دانشگاه به صورت غیر رسمی از دو سال گذشته تا کنون را یادآورشد و گفت:این مرکز تا دو هفته آینده به صورت رسمی افتاح می شود.

دیاری، همکاری مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با هشت طرح از 10 طرح اجرایی صنعت فرش ماشینی در دانشگاه های دولتی و آزاد سراسر کشور را تاکید کرد و گفت: این دانشگاه ها از تجهیزات و نظرات کارشناسان این مرکز در طرح های تحقیقاتی خود استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه کاشان و آران و بیدگل قطب تولید صنایع فرش ماشینی کشور است افزود: مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز قابلیت تبدیل به قطب این مراکز تحقیقاتی را دارد.

دیاری در پایان همایش تاسیس و راه اندازی آزمایشگاه ملی صنعت فرش ماشینی کشور را از مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار شد و افزود:راه اندازی این آزمایشگاه به لحاظ ظرفیت بالای صنعت فرش ماشینی در این شهرستان ضروری است.

گفتنی است نخستین همایش ملی "صنعت فرش ماشینی شکوه نساجی ایران" با حضور مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالن غیاث الدین جمشید طی روزهای هفتم و هشتم اسفند برگزار و در پایان آن با اهدای لوح و تندیس همایش از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و شرکتهای فرش ماشینی و عوامل ذی ربط در این حوزه تجلیل شد.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، فرش ، ماشینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.