سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید سالانه 360 تن عسل در شهرستان خلخال

فرماندار خلخال گفت: سالانه بیش از 360 تن عسل در شهرستان خلخال تولید می‌شود.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: سالانه 360 تن عسل مرغوب از طبیعت خلخال برداشت می‌شود.

وی افزود: بیش از 36 هزار و 215 کلونی زنبور عسل در شهرستان خلخال وجود دارد که در این حوزه بیش از 1000 نفر اشتغال دارند و با توجه به وجود آب وهوای مناسب و کوهستانی در فصل بهار و تابستان این میزان افزایش یابد.

فرماندار خلخال به وجود بیش از 12 واحد تولید و پرورش ماهیان سردآبی در خلخال اشاره کرد و گفت: سالانه در زمینه تولید ماهیان سردآبی تولید کنندگان خلخال 130 تن ماهی قزل آلا تولید و روانه بازار می‌کنند کهبا راه‌اندازی طرح مجتمع پرورش ماهی چم‌منامین خلخال این رقم 150 تن نیز افزایش یابد و 30 نفر نیز در این حوزه به اشتغال پایدار برسند.

احمدی در ادامه اظهار داشت: پیگیری طرحهای اولویت‌دار کشاورزی در برنامه اجرایی شهرستان خلخال قرار دارد و بیش از 35 طرح نیمه تمام کشاورزی در حوزه سدهای معیشتی و استخرها وجود دارد که برای تکمیل و اتمام این طرح ها بیش از3 میلیارد تومان نیاز است.

وی به استعدادهای فوق‌العاده در شهرستان خلخال از جمله وجود آب اشاره کرد و گفت: وجود آب های سطحی روان و رودخانه های دائمی و فصلی از مهم‌ترین استعدادهاست که با مهار آنها می‌توان حوزه کشاورزی را گسترش داد/ س

 

برچسب ها: خلخال ، تولید ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.