سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسرو تاج:

تاکید بر نوسازی بازرگانی داخلی در" اقتصاد مقاومتی"

معاون بازرگاني داخلي وزارت صنعت ، معدن و تجارت بر بهره وري و روان سازي نظام توزيع در اقتصاد مقاومتي تاکيد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا) ، مجتبي خسرو تاج تاکيد کرد : يکي از موضوع هاي مهم اين است که نظام صنفي تا چه حد هزينه هاي توزيع را به حداقل مي رساند و فروشگاههاي بزرگ چقدر نقش دارد.

وي با تاکيد بر نوسازي بخش بازرگاني داخلي افزود :تجربه علمي فراواني در بخش بازرگاني ايران و ديگر کشورها نهفته است که با استفاده از اين تجارب و بومي سازي آن مي توان به نوسازي بازرگاني داخلي کشور پرداخت.

خسرو تاج در زمينه برگزاري نمايشگاههاي بهاره گفت : با هدف جلوگيري از افزايش قيمت ها طرح تنظيم بازار ميوه و برگزاري نمايشگاههاي بهاره با همکاري  خود اصناف توليدي و توزيعي در دست اقدام است.در دست اقدام است.

وي هدف از برگزاري نمايشگاههاي بهاره را کمک به تنظيم بازار پاياني سال با توجه به اوج تقاضا ، عرضه کالاي توليد کنندگان در فضاي رقابتي و حمايت از توليدکنندگان و نيز ايجاد امکان دسترسي بهتر مردم به کالاهاي مورد نياز اين ايام با قيمت مناسب اعلام کرد.

خسرو تاج گفت : مديريت اجرايي اين نمايشگاهها به عهده اصناف است اما در سياستگذاريهاي کلان و نحوه برپايي آنها با سازمان هاي صنعت ، معدن و تجارت استانها و ديگر دستگاه هاي ذيربط هم فکري شده است.

معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت همچنين با اشاره به نقش اتاقهاي بازرگاني و اصناف کشور افزود : در چارچوب سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي مبني بر واگذاري تصدي هاي اقتصادي به بخش خصوصي و مردمي ، اتاقها در بخش هاي توليدي و تجاري مي تواند نقش مهمي ايفا کند و بنابر اين تقويت اين تشکلها با هدف بهره برداري بيشتر از نظر بخش خصوصي و دفاع از حقوق آنها از اهميت بالايي برخوردار است.

وي ادامه داد: انتخابات اتاق ها در سال آينده از موضوع هاي مهمي است که بايد زمينه مشارکت قوي و حضور فعال همه اعضاي صنفي اين اتاقها را در انتخابات فراهم و کمک شود تا در فضاي سالم رقابتي انتخابات انجام و منتخبان اکثريت آرا فرصت خدمتگذاري به اصناف و اتاقها پيدا کنند.

خسرو تاج با تاکيد بر مزيتهاي رقابتي استانها براي طراحي و سازماندهي ظرفيتهاي صادراتي به  ظرفيت استانهايي همچون آذربايجان ، کردستان ، سيستان و بلوچستان اشاره و اضافه کرد : بايد روي اين مزيت ها و مزيت هاي جغرافيايي کشور کار شود و از بعد ترانزيت براي کشورهاي مجاور مزيتهاي خوبي داريم که در چند سال اخير از آنها غافل بوده ايم.

وي تاكيد كرد: بايد روي اين ظرفيتها کار شود ،كشوري که بيكاري در آن امروز به ام الفساد مشكلات تبديل شده است از اين ظرفيت ها غفلت نکند.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.