سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يزد/ نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس:

90 درصد کاشی و سرامیک کشور هنوز از حالت سنتی خارج نشده اند

نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس گفت: با اينكه 50 درصد از توليدات كاشي و سراميك كشور در يزد انجام مي شود، از اينكه هنوز يك مركز تحقيقاتي در زمينه كاشي،‌ سراميك و لعاب در استان يزد وجود ندارد، انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران يزد

محمدصالح جوكار، اظهارداشت: در حال حاضر سالانه 275 ميليون مترمربع كاشي در استان يزد توليد مي شود كه اين ميزان 50 درصد كل توليد كشور است اما هنوز در اين استان در زمينه فناوري صنعت كاشي و سراميك و دانش بنيان كردن آن، اقدامي صورت نگرفته است.

وي بيان كرد: يزد هنوز با وجود بيش از 50 واحد كاشي و سراميك و تعداد زيادي مجوز صادر شده براي واحدهاي در دست احداث، از داشتن يك مركز تحقيقاتي در زمينه كاشي، سراميك و لعاب بي بهره است و به جرات مي توان گفت اگر صاحبان صنايع كاشي و سراميك يك مركز تحقيقاتي نداشته باشند، در توليد و رقابت از بازار جهاني باز مي مانند.

جوكار تصريح كرد: فناوري اگر در واحدهاي توليد كاشي و سراميك به روز شود و زمان چرخه توليد كوتاهتر شود، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

وي با تاكيد بر اينكه ما در زمينه توليد در ميان رقباي خود برتر هستيم اما از نظر كيفيت و تنوع هنوز به سطح مطلوبي دست پيدا نكرده ايم، تاكيد كرد: بايد در زمينه توليد كاشي و سراميك با فناوري روز دنيا حركت كنيم.

نماينده مردم يزد   در مجلس د ر گردهمایی مدیران صنعت کاشی و سرامیک ایران در یزد با اشاره به معضل کارگاههای سنتی این صنعت گفت: با توجه به دانش روز دنیا هنوز 90 در صد صنعت کاشی و سرامیک در کشور به روش سنتی تولید و 10 درصد مابقی با فناوری روز در واحدهای صنعتی تولید میشود

جوكار تصريح كرد: اين واحدها مي توانند با هماهنگي با شركت هاي دانش بنيان كه در همين استان مشغول فعاليت هستند، به بهترين فناوري و ماشين آلات مدرن دست پيدا كنند.

 جوكار يادآور شد: توليدات كاشي و سراميك استان يزد سالانه بالاي 200 ميليون دلار ارز عايد استان مي كند كه اين رقم بسيار خوب است و با شايستگي و لياقتي كه در سرمايه گذاران يزدي وجود دارد و توان و نيروي كار يزدي ها، مي توانيم به جايگاه هاي بسيار بهتري در صنعت كاشي و سراميك دست يابيم./س

 

برچسب ها: یزد ، کاشی ، سرامیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.