سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

13 شورشی عضو گروه بوکوحرام توسط ارتش نیجریه کشته شدند

نظامیان نیجریه 13 مظنون به عضویت در گروه شورشی بوکوحرام را کشتندو 15 تن دیگر از آنها را در شمال شرق این کشور دستگیر کردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، سخنگوی ارتش نیجریه روز جمعه اعلام کرد نظامیان نیجریه 13  مظنون به عضویت در گروه شورشی بوکوحرام را کشتند  و 15 تن دیگر از آنها را در شمال شرق این کشور دستگیر کردند.

به گفته سخنگوی ارتش نیجریه این حادثه فردای  آن روزی اتفاق افتاد که بر اثر حمله شورشیان بوکوحرام، دست کم 37 تن کشته شدند.

فرمانده ارتش نیجریه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد بر اثر حمله  هوایی ارتش، به مقر شورشیان بوکوحرام13، تن در دم کشته شدند و 13 تن دیگر نیز دستگیر شدند.

وی در خصوص انجام این عملیات توضیح دیگری نداد.

اردوگاه محل استقرار شورشیان بوکوحرام ، میان شهر بورنو و اداماوا ،در شمال شرق  نیجریه واقع شده است. 

سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه روز جمعه با بیان این که  مبارزه علیه گروه شورشی بوکوحرام ، وضعیتی  جنگی در کشور به حساب می آید، گفت ما آماده هستیم در جنگی وارد شویم که به عقیده ما  به جنگی بین المللی علیه مبارزه با ترورسیم تبدیل شده است.

 در گزارش ارتش نیجریه آمده است شورشیان بوکوحرام روز دوشنبه، با حمله به خوابگاه دبیرستانی در منطقه بونی یادی ، 43 تن را کشتند.

در همین حال این افراد چهارشنبه هفته گذشته، در سه حمله جداگانه، 37 تن را در ایالت اداماوا کشتند.

 به گزارش سازمان ملل متحد، به علت خشونت ها در نیجریه، از ماه مه سال 2013 میلادی تا کنون‌ ،حدود 300 هزار تن از محل سکونت خود فرار کردند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.