سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اختتامیه بخش "تجلی اراده ملی" جشنواره فیلم فجر؛/4

"حجت الله ایوبی": امیدوارم اهالی فرهنگ و هنر ناامید نشوند/ سینما کارنامه انقلاب اسلامی است

رییس سازمان سینمایی گفت: نگران هستم که امید اهالی فرهنگ و هنر تبدیل به ناامیدی شود و آرزو نمی کنم که در جایگاه من باشید چرا که مدیریت بسیار حرفه سختی در حوزه سینما محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در تالار شمس محل برگزاری اختتامیه بخش "تجلی اراده ملی" سی و دومین جشنواره فیلم فجر؛ "حجت الله ایوبی" رییس سازمان سینمایی در این مراسم ضمن تشکر از مسئولان جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: امیدوارم با همدلی و همفکری سینماگران برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره دوره سی و سوم را آغاز کنیم تا بتوانیم مشکلات سال های گذشته جشنواره را کاهش دهیم و باید نهادهای مختلف نیز برای کمک به سینما اعلام آمادگی کنند، چراکه سینما امری ملی است و آثارش نیز ملی محسوب می شود.
 
وی ادامه داد: خیلی نگران هستم که امید اهالی فرهنگ و هنر تبدیل به ناامیدی شود و آرزو نمیکنم که در جایگاه من باشید چرا که مدیریت بسیار حرفه سختی در حوزه سینما محسوب می شود و امیدوارم با کمک نهادها و سازمانها وضع سینما بهتر شود.
 
ایوبی عنوان کرد: تقدیر و تشکر تنها کافی نیست، چراکه تقدیر های ما نمادین هستند و آثاری همچون کارهای "احمدرضا درویش" و یک دهه تلاش او را نمی توان به راحتی تقدیر کرد، چرا که کاری که آنها با عشق انجام دادند قابل خریداری نیست.
 
ایوبی تصریح کرد: با علاقه بسیار پیگیر تولیدات سال 93 هستم و فیلمنامه ها را با اشتیاق فراوان می خوانم و منتظرم که روزی فیلمنامه ای در مورد شمس و مولانا ارائه شود، ایران باید اولین کشوری باشد که این دیدار افسانه ای میان شمس و مولانا را که اسرار آمیزترین ملاقات تاریخ است، بسازد و تا زمانی که فیلمی در این مورد به من ارائه نشود مجبورید صحبت های مرا در مورد این افراد بشنوید.
 
ایوبی در خصوص همیاری نهادها و دستگاه های دولتی نیز اظهار داشت: یکی از کارهایی که نهادهای دولتی می توانند در حمایت از سینما انجام دهند این است که کارکنان خود را به سمت سینما بکشانند. در این رابطه کارت سینما از ما و شارژ آن برای کارکنان نهادها از شما، تا کارمندان شما بتوانند در کنار خانواده های خود از سینمای ایران لذت ببرند. متاسفانه خیلی از مردم هنوز سینما رفتن را تجربه نکرده اند. طرح سینما سلام نشان داد که مردم دوست دارند به سینما بروند و ما این طرح را ادامه می دهیم.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه دخل و خرج سینما با یکدیگر هماهنگ نیست و با وجود هزینه 100 میلیاردی برای تولید یک فیلم بازگشت سرمایه ای از اکران این فیلم ها دست پیدا نمی کنیم زیرا باید از راه گیشه درصد شهرداری و پخش کننده و سینماداران را نیز بپردازیم و از این راه هزینه ای برای تولید فیلم فراهم نخواهد شد.
 
ایوبی ادامه داد: خوشبختانه صد و شصت و نهمین سینما نیز مجهز به دیجیتال شد تا اکران های خوبی را در پیش داشته باشیم و از دستگاه های مختلف درخواست داریم که با رصد کردن اکران ها و فیلم های سینمایی کمکی را به سینما انجام دهند.
 
رییس سازمان سینمایی در خصوص حاشیه هایی که برای برخی از فیلم ها به وجود آمد اظهار داشت: متأسفانه جو اضطراب آمیزی برای برخی از فیلم های به وجود آمد، رصد کردن سینما کافی نیست، ما خودمان بلدیم نقد کنیم و بولتن بنویسیم اما اینها به سینما کمک نمی کند، آن هم نوشتن بولتن هایی که تنها نگرانی و اضطراب را برای سینمای ایران ایجاد و بسیاری از افراد را نسبت به سینما نگران می کنند این در حالی است که زمانی که ما با کریمان حرف می زنیم و در رابطه با مسائل سینما توضیح می دهیم آنها گوش می دهند و حرف های ما را قبول می کنند. شنیدم که در یکی از این بولتن ها آمده است که در جشنواره امسال در 23 فیلم سیگار کشیده شده است اگر شخصیت های این فیلم ها سیگار کشیده اند، شخصیت های بد داستان بوده اند و هیچ تبلیغی در سینما برای استفاده از سیگار نبوده است.
 
وی تصریح کرد: سینمای خوب و شریفی داریم و باید قدرش را بدانیم چرا که رهبر انقلاب نیز پای سینمای ما ایستاده و افتخار شرق و جهان اسلام محسوب می شود. در دل سینما همه نوع گفتمان وجود دارد و اگر زمانی نگاه انحرافی ای شکل گرفت سینما را خراب نکنیم و بر ویرانه هایش سینما بنا کنیم، بلکه باید برای حفظ سینمای باشکوهمان تلاش کنیم چرا که در جهان اسلام تنها سینمای ایران است که این امکان را فراهم می کند همه خانواده برای تماشای یک فیلم به سینما بروند.
 
ایوبی با اشاره به برگزاری با شکوه اختتامیه جشنواره فیلم فجر افزود: سینما در طول این سه دهه ثابت کرده که سینمای انقلاب و دفاع مقدس است و این سینما، سینمای انقلاب است و سینمای دفاع مقدس و همه برای دفاع مقدس و ارزش های انقلاب احترام قائلند. در اختتامیه به همه ارزش ها توجه کردند.
 
وی اظهار داشت: سینما کارنامه انقلاب اسلامی است چرا برخی ها می گویند جشنواره فیلم فجر ربطی به دهه فجر ندار . این حرف ها ضد انقلابی است که می گویند سینما و هنرهای دیگر را باید از دهه فجر خارج کنیم. این هنرها کارنامه انقلاب اسلامی است و امیدوارم دستگاههای مختلف باور کنند که سینما می تواند به همه اولویت های جمهوری اسلامی ایران کمک کند.
 
ایوبی بیان کرد: تمام کارگردانانی که می خواهند برای سال 93 فیلم بسازند در صورتی که نیاز به کارشناس، حقوقدان، جامعه شناس و یا روانشناس داشته باشند سازمان سینمایی با کمال میل هزینه هایش را پرداخت می کند تا آثار، غنای بیشتری پیدا کند.
 
وی خاطرنشان کرد: به زودی نحوه حمایت از تولید فیلم ها را نیز اعلام می کنیم تا بتوانیم با همکاری اهالی سینما برای حفظ سینمای ملی و هنری تلاش کنیم.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: سینما ، فیلم ، اراده ملی ، تجلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.