سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقب باشید این بیماری‌ها در سفر مهمان شما نشوند

با آغاز سال نو اکثر افراد ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در سفر بگذرانند، اما پزشکان توصیه‌هایی برای داشتن سفری بهتر و شیرین‌تر برای ما دارند.

هوشنگ ساغری، متخصص عفونی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در زمان مسافرت، بیماری‌های عفونی مجاری تنفسی فوقانی و مجاری تنفسی تحتانی، بیماری‌هایی که در اکثر مصرف غذای ناسالم در سفر به وجود می‌آیند، شیوع بیشتری دارند.
 
وی گفت: در مسافرت باید از سلامت مواد غذایی و بهداشت محیط مطمئن شویم دستشویی‌های بین راهی از آلوده‌ترین مکان‌ها هستند و باید سعی شود حدالمقدور از این مکان‌ها استفاده نکرد.
 
ساغری ادامه داد: بیماری‌های انگلی زیادی در اثر مواد غذایی آلوده و رستوران‌های غیربهداشتی در مسافرت شیوع می‌یابند و باید در این زمینه دقت کافی را داشته باشیم و حتی از سلامت غذایی که خودمان نیز درست کرده‌ایم باید مطمئن باشیم.
 
وی بیشترین غذایی که در مسافرت مصرف می‌شود را انواع کنسروها دانست و گفت: کنسروها باید قبل از مصرف حتما 20 دقیقه جوشانده شوند تا بتوانیم از سلامت آن‌ها مطمئن شویم و هم چنین از سالاد و سبزی استفاده نکنیم زیرا بیماری های گوارشی از طریق سبزی و سالاد نشسته ایجاد می شود.
 
ساغری افزود: حتما باید از سلامت آبی که مصرف می‌کنیم حتی برای شستن ظروف و دست و صورت مطمئن شویم و روزی چندین بار و هر بار به مدت یک دقیقه دست‌ها را بشوریم.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، سفر ، رستوران ، کنسرو ، آلوده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.