سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناگفته هایی از دو رقابت بین المللی تکواندو در تهران؛

تقدیر از مهماندوست غایب و دردسر هوگوهای فرسوده

رقابت های تکواندوی جام باشگاه های آسیا و جام بین المللی فجر که با استقبال نامناسب خارجی ها برگزار شد، بدون حاشیه نبود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ ابتدای این هفته خانه تکواندوی تهران میزبان چهارمین دوره مسابقات جام باشگاه های آسیا و بیست و پنجمین دوره رقابت های بین المللی جام فجر بود.

مسابقاتی که با تیم های سطح پایین تکواندوی تهران چنگی به دل نزد و کمرنگ تر از گذشته برگزار شد البته با قهرمانی تیم ها و تکواندوکاران ایرانی!

با این که تکواندوی ایران از قدرت های دنیا محسوب می شود اما استقبال نکردن تیم های آسیایی در جام باشگاه ها و تکواندوکاران سرشناس در جام فجر سطح کیفی رقابت ها را پایین آورد.

با اینکه قرار بود ملی پوشان برای ارتقای رنکینگ جهانی خود در جام فجر مسابقه دهند اما خبری از محمد باقری معتمد، یوسف کرمی و فرزاد عبدالهی نبود.

باز هم جای شکر آن باقی است که تکواندوکار خوبی از ایران در این مسابقات بودند تا حداقل بتوانیم بازی های خوبی را تماشا کنیم!

اما مربیان تیم ملی هم در قالب تیمی با نام حامیان مالی در مسابقات فجر هدایت ملی پوشان را برعهده گرفتند و با توجه به رقابت اوزان المپیکی، برای برخی تکواندوکاران هم جای مسابقه در تیمی وجود نداشت!

نکته حائز اهمیت هم غیبت اسطوره تکواندوی ایران یعنی هادی ساعی در هر دو رقابت بود که غیبت او به جریانات و حواشی انتخابات فدراسیون بازمی گردد.

این دو مسابقه بین المللی با هوگوهای الکترونیکی "دی دو" برگزار شد در حالی که این سیستم ها بارها در طول برگزاری رقابت ها تکواندوکاران و مسئولان برگزاری را دچار مشکل کرد.

مشکلات هوگوهای الکترونیکی به حدی بود که صدای ملی پوشان و مربیان داخلی را هم درآورده و آنها معتقدند که این هوگوها با هوگوهایی که در لیگ برتر مورد استفاده قرار می گرفت متفادت بود و از انبار فدراسیون برای مسابقات آورده شده بود و مدت ها قابل استفاده نبود!

از سویی دیگر با پایان رقابت های جام فجر بانوان، افتتاح مسابقات انجام شد تا پیکارهای بخش مردان استارت زده شود.

اما در رقابت های بین المللی جام فجر بانوان هم حاشیه کم نبود. اگر اعتراضات تیم ها به داوری را کنار بگذاریم به انتخاب بهترین ها در پایان مسابقات می رسیم.

گفته می شود با اینکه مریم آذرمهر به عنوان ناظر بازبینی مسابقات از ابتدا انتخاب شده بود و یک مسابقه را هم در پایان قضاوت کرد به عنوان داور برتر همراه با داوری دیگر معرفی شد.

این انتخاب با اعتراضاتی همراه بود که سرانجام مسئولان را وادار به انجام قرعه کشی برای انتخاب بهترین ها کرد.

همچنین در حاشیه برگزاری مسابقات جام باشگاه ها و جام فجر، فدراسیون تکواندو اقدام به برگزاری ضیافتی با حضور اعضای نام آوران کرد که در آن از سیدمحمد پولادگر و تیم قهرمان 2011 جهان تقدیر شد.

در این مراسم که اعضای تیم قهرمان جهان هم حضور داشتند، مجید افلاکی مربی وقت تیم ملی نیز دعوت شده بود و از او هم تقدیر شد و به نمایندگی از رضا مهماندوست سرمربی مستعفی تیم ملی، جایزه وی به افلاکی داده شد!

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، فجر ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.