سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"خونریزی مجرای گوارش" تا مدت‌ها بدون علامت است

یک متخصص بیماری‌های گوارشی هشدار داد: برخی از موارد خونریزی مجرای گوارش ممکن است تا مدت‌ها بدون علامت بوده و بیمار هنگامی متوجه آن شود که درمان عارضه مشکل می‌شود.

آرمین مشهود متخصص بیماری‌های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خونریزی دستگاه گوارشی یکی از شایعترین مشکلات در بین افراد جامعه است که در بسیاری از موارد برطرف می‌شود.  

وی با بیان اینکه استفراغ خونی، وجود خون قرمز در مدفوع و مدفوع سیاه رنگ از علایم مهم خونریزی دستگاه گوارشی است، تصریح کرد: وجود زخم در لوله گوارش، التهاب معده، واریس مری، آسیب مری، التهاب زخمی روده بزرگ و توده‌های سرطانی از مهمترین عوامل خونریزی مجرای گوارشی است.  

مشهور با اشاره به اینکه خونریزی دستگاه گوارش همیشه با علائم کاملا مشخص همراه نیست، هشدار داد: در برخی از موارد خونریزی مجرای گوارش ممکن است تا مدت‌ها بدون علامت بوده و بیمار هنگامی متوجه آن خواهد شد که درمان عارضه مشکل می‌شود.  

وی افزود: در بسیاری از موارد تشخیص وجود خون در مدفوع تنها از طریق "روش‌های آزمایشگاهی" و تست‌های دقیق امکان‌پذیر است. 
 
مشهور یادآور شد: درمان خونریزی‌های دستگاه گوارشی به علت و شدت خونریزی بستگی دارد و در این موضوع باید پزشک معالج نظر دهد، نه اینکه اقدام به خود درمانی که معلوم نیست چه عوارضی به همراه داشته باشد، کرد.  

انتهای پیام/ 
برچسب ها: گوارش ، خونریزی ، معده ، التهاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیررضا
۱۰:۴۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
مطالب بسیار آموزنده ای در سایت گذاشته اید