سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت تصرف فرودگاه کریمه توسط نیروهای روس از سوی اوکراین / تکذیب از سوی ستاد فرماندهی پایگاه ناوگان روسیه

وزیر کشور اوکراین امروز (جمعه) اعلام کرد که نیروهای روسی کنترل دو فرودگاه در منطقه کریمه را به دست گرفته‌اند. این در حالیست که ستاد فرماندهی پایگاه ناوگان روسیه در جزیره کریمه اوکراین در بیانیه‌ای، ادعای دولت موقت کی‌یف' درباره سیطره نظامیان روسی بر فرودگاه نظامی این جزیره' را تکذیب کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، وی ضمن محکوم کردن این اقدام روس‌ها آن را یک تهاجم و اشغال نظامی خواند.  وی در ادامه افزود زمانی که افراد مسلح از نیروی دریایی روسیه کنترل یک فرودگاه نظامی را در بندر سیواستوپل به دست گرفتند هیچ درگیری و یا خونریزی‌ای رخ نداده است. 

وی همچنین اعلام کرد افراد مسلحی به نمایندگی از فدراسیون روسیه کنترل فرودگاه بین‌المللی سیم‌فروپل را بدون بروز درگیری در اختیار گرفتند. 

آرسن آواکو، وزیر کشور، در صفحه فیس‌بوکی خود با توصیف این اقدامات به عنوان یک عمل تحریک‌برانگیز نظامی افزود: "من آنچه رخ داده است را به عنوان تهاجم و اشغال نظامی و نقض تمام توافق‌ها و هنجارهای بین‌المللی می‌دانم."

این در حالیست که ستاد فرماندهی پایگاه ناوگان روسیه در جزیره کریمه اوکراین در بیانیه‌ای، ادعای دولت موقت کی‌یف' درباره سیطره نظامیان روسی بر فرودگاه نظامی این جزیره' را تکذیب کرده است .

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، کریمه ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.